Voinko tehdä jotain, että itsetyydytyksessä laukeaminen ja siemensyöksy tulisi nopeammin?...
Voinko tehdä jotain, että itsetyydytyksessä laukeaminen ja siemensyöksy tulisi nopeammin? Siinä kuluu tunti, jos haluan itsetyydyttää siemensyöksyyn asti. Se on liian pitkä aika ja yleensä jätänkin kesken, kun peniksen varsi ja terska ei kestä hieromista niin paljon. Mutta laukeaminen on mahtava, jos pystyn hieromaan tarpeeksi kauan. Mihin sperman kannattaa antaa tulla, ettei se tahrisi? Olen ollut viikonkin ilman itsetyydytystä, mutta sekään ei ole nopeuttanut sitä. Pitäisikö tehdä eri tavalla

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on omanlaisensa ja sinänsä siinä ei ole mitään väärää, jos laukeaminen ei tapahdu nopeasti. Seksi ja itsetyydytyshetket kun voivat olla nautinnollisia myös ilman laukeamista. Tilanne voi silti tuntua joskus turhauttavalta ja aiheuttaa lieveilmiöitä, kuten hiertymiä. Kaiken keskellä, olisi hyvä muistaa, että miehen on myös mahdollista saada orgasmi ilman siemensyöksyä ja siemensyöksy ilman orgasmia.
Laukeamiseen vaikuttavat monet eri tekijät niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla. Onko tilanne aina ollut tällainen vai oletko havainnut vasta nyt tämän muutoksen? Oletko ollut yhdynnässä ja jos olet, laukeatko nopeammin silloin? Oletko havainnut, saatko yöllisiä siemensyöksyjä? Joskus erilaiset synnynnäiset tekijät voivat saada aikaan siemensyöksyn viivästymisen. Myöskin jotkut masennus-, verenpaine- tai psykoosilääkkeet sekä alkoholi tai muut päihteet saattavat yleisellä tasolla puhuttaessa viivyttää siemensyöksyä. Henkisellä tasolla siemensyöksyä voivat viivästyttää esimerkiksi stressi, masennus tai väsymys. On tärkeää, että itsetyydytystilanteissa ei ole paineita laueta, vaan tilanne on rento ja rauhallinen. Kerroit, että olet myös pystynyt laukeamaan. Oletko eritellyt, teitkö noina kertoina joitakin tiettyjä juttuja, jotka edesauttoivat laukeamista ja voisiko niitä toistaa?
Jos sinusta tuntuu siltä, että olet kiinnostunut kokeilemaan erilaisia itsetyydytystapoja tai esimerkiksi erilaisia stimuloivia leluja, voit halutessasi niin tehdä. Ihmisen keho on hyvin monimutkainen kokonaisuus, joten on hyvä muistaa, että seksuaalista mielihyvää voi tuottaa itselleen myös koskettelemalla muitakin kohtia kehossa kuin alapään aluetta. Helpoiten sperman voi antaa tulla kylpyhuoneessa, esimerkiksi suihkussa, jolloin tahrat voi huuhdella heti pois, mutta mitään rajoituksia sille ei ole, mihin kotonansa ei saisi laueta.
Koska tilanne mietityttää sinua, voit jutella asiasta terveydenhoitajan kanssa ja selvittää yhdessä kehosi toimintoihin liittyviä seikkoja. Halutessasi voit soittaa myös neuvontapuhelimeemme, jossa voimme paneutua tilanteeseesi tarkemmin. Tsemppiä sinulle jatkoon.
Maija Nieminen