Yhteenkuuluvuuden tunne yhdynnän aikana
Olen havainnut, että koen yhdynnän aikana sellaista täydellistä yhteenkuuluvuuden tunnetta tyttöystäväni kanssa, jota en saa mistään muusta. Suuseksi tuntuu myös taivaallisen hyvältä, mutta vain yhdynnässä koen, että olemme täydellisesti yhtä. Olisi kiva tietää, onko sille olemassa joku luonnollinen selitys, vai perustuuko se vain omaan kokemukseeni. Olemme puhuneet asiasta, ja tyttöystävälläni on aivan samanlainen tunne.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa kuulla, että teillä on myönteisiä ja nautinnollisia kokemuksia yhteisestä seksistänne. Yhdyntä on hyvin intiimi asia sekä kehon että mielen tasolla.
Yhteenkuuluvuuden tunne kumpuaa sekä fyysisestä että henkisestä läheisyydestä. Tunne on luonnollinen ja tuntemukseen liittyy usein vahvasti esimerkiksi kiintymys toista kohtaan, toisesta välittäminen sekä uskallus olla kaikilla tavoin avoin ja läsnä kyseisellä hetkellä. Yhteenkuuluvuuden tunne voi viestiä siitä, että olette uskaltaneet päästää toisenne monella eri tasolla lähelle itseänne. Tunteesta on lupa nauttia kumppaninsa kanssa.
On olemassa muitakin, jotka ovat kokeneet samanlaisia tuntemuksia kuin te. Kaikilla kyseiset tilanteet eivät välttämättä liity yhdyntään tai ylipäänsä seksiin. Seksitilanteita miettiessä tuntemukset voivat hieman vaihdella myös seksikerran mukaan. Vaikka joka seksikerralla ei tuntisikaan täyttä yhteenkuuluvuuden tunnetta, ei asiasta tarvitse huolestua. Joskus yhdyntä voi olla muilla tavoin nautinnollista ja kivaa.
Neuvonnan tiimi