Yllätyin kovasti, kun olin saanut siemensyöksyn päivänokosten aikaan. Spermaa oli...
Yllätyin kovasti, kun olin saanut siemensyöksyn päivänokosten aikaan. Spermaa oli tullut ihan reilusti, eikä vain muutama tippa. En ollut voinut kuvitellakaan tuollaista etukäteen. Että koin märän unen päivällä varttitunnin unessaolon aikana. Osaatteko selittää sen? Voiko yöllinen siemensyöksy tulla päivälläkin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Nukkuessa tulevat erektiot ja siemensyöksyt ovat merkki ihmisen tahdosta riippumattoman hermoston aikaansaannoksista. Toiminnan seurauksena peniksen verisuonet laajenevat ja syntyy erektio. Paisuvaiskudoksen toiminnan tarkoituksena on pitää yllä kudoksen toimintaa ja peniksen erektiovalmiutta. Joskus erektio johtaa myös siemensyöksyyn, mutta näin ei välttämättä käy aina.
Yöllisiä siemensyöksyjä voi tapahtua myös päivälläkin ja siksi tällaisissa tapauksissa voisi osuvammin puhua märistä unista. Kyseessä on luonnollinen ilmiö ja tällaisia tilanteita voi ilmetä, vaikka ajallisesti unta ei olisi kestänytkään kauaa. Myös siemensyöksyn määrä voi vaihdella kerrasta riippuen. Voit kuitenkin olla rauhassa tapahtuneen suhteen. Lisätietoa kehosta ja siemensyöksyistä saat tarvittaessa terveydenhoitajalta.
Maija Nieminen