Yölliset erektiot ilman siemensyöksyä
En oli lauennut 1kk, en ole myös runkannut tai harrastanut seksiä. Ei ole ollut tarvetta/mahdollisuutta seksille.
Onko kaikki ok että ei saa tässä ajassa yöllistä siemensyöksyä edes. Muutamia kertoja herännyt kyllä yöllä kovaan erektioon mutta ei ole tapahtunut mitään muuta. Kuinka paljon kiveksiin mahtuu spermaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Yöllisten erektioiden tarkoituksena on pitää penistä ja sen verenkiertoa kunnossa. Aina erektio ei pääty siemensyöksyyn ja tämäkin on täysin luonnollista. Yleensä keho tietää mitä tekee ja siemensyöksy tulee, jos on tullakseen. Ei siis haittaa, vaikket ole runkannut tai harrastanut seksiä. Jos virtsaaminen onnistuu ja sinulla ei ole esimerkiksi kipuja tai mitään oireita sukuelinten alueella, on kyse luultavasti vain yksilöllisestä kehon toiminnasta.
Kivesten koko vaihtelee 10-50 millilitran välillä, mutta keskimääräinen koko on 20 ml ja sperman tilavuus on noin 4 ml. Suurin osa spermasta on rakkularauhasesta erittynyttä nestettä ja sperma koostuu myös eturauhasen erittämistä nesteistä. Määrissä voi olla paljon yksilöllistä vaihtelua, sillä jokaisen keho on omanlaisensa.
Varmimman tiedon terveyteesi liittyvien asioiden suhteen saat lääkäriltä. Laajemmin tietoa kiveksistä löydät vielä täältä.
Neuvonnan tiimi