Sisältöyhteistyö antirasismikampanjassa onnistui
Sexpo teki sisältöyhteistyötä antirasismisuunnitelman julkaisussa Mixed Finnsin ja Raremedian kanssa. Lisäksi Mixed Finns ja Raremedia tekivät keskenään yhteistyötä.
Raremedian kanssa tehdyn sisältöyhteistyön tavoitteena oli lisätä nuorten ja bipoc-yleisön tietoisuutta Sexpon antirasismi- ja yhdenvertaisuustyöstä seksologian alalla. Kohderyhmänä sisällöille olivat 15-35-vuotiaat.
– Kokonaisuudessaan sisältöyhteistyö toimi hyvin. Tavoitimme uusia kohderyhmiä ja saimme näkyvyyttä koska sisältöjä jaettiin sellaisissa kanavissa, joissa Sexpo ei ole aktiivinen, sanoo viestintäpäällikkö Leena Vuorenmaa.
Hänen mukaansa Raremedian ja Mixed Finnsin keskinäisen yhteistyön avulla tavoittavuus kasvoi entisestään.
Lähes kaksinkertainen tavoittavuus
Raremedia julkaisi kolme journalistiseen tyyliin tuotettua julkaisua:
- in a nutshell -video TikTokissa
- Instagram Story -artikkeli, jossa kysymyksiä
- Instagram postaus yhdessä Mixed Finnsin kanssa
Yhteensä nämä kolme julkaisua saivat 81 400 näyttökertaa.
Postausten orgaaninen eli ilmainen tavoittavuus (reach) oli keskivertoa parempi, tavoittavuus oli lähes kaksinkertainen verrattuna muihin samantyylisiin postauksiin.
Myös Raremedia oli tyytyväinen yhteistyöhön, se oli heidän arvojensa mukaista.
Mikä antirasismityö?
Sexpo julkaisi syyskuussa antirasistisen suunnitelman. Sen mukaan antirasistinen ajattelu sisällytetään kaikkeen Sexpon toimintaan kuten asiakastyöhön, koulutuksiin, verkostoihin ja viestintään.
Tavoitteena on tehdä Sexpon toiminnasta ja palveluista mahdollisimman laadukkaita ja turvallisia kaikille.