Ahdistus satunnaisen seksikokemuksen takia
Hei! Mokasin pahemman kerran kun liityin alastonsuomen sivuille, sieltä eräs pariskunta pisti viestiä että voisin käydä naista kokeilemassa ja hetken huumassahan menin. Kumin käyttö tietysti unohtui ja menen testeihin.
Vaikka asia on ihan suostumuksella hoidettu ja tästä todisteet niin pelkään mahdollista rikosilmotusta, kostoa tai jotain muuta pahaa. Itselleni ei varmaan sovi tälläset hetken huumat kun ahdistaa kovin.
Mitä pitäisi tehdä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, että mukavaksi tarkoitettu seksihetki saikin aikaan ahdistuksen tunteita. Seksitreffejä on sallittua sopia, myös pariskunnan kanssa. Tapauksessasi pariskunta itse ehdotti sinulle seksin harrastamista naisen kanssa ja seksi tapahtui yhteisymmärryksessä. Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että olet toiminut oikein eikä sinulla ole syytä huoleen rikoksen tai koston suhteen. On myös hyvä juttu, että käyt seksitautitesteissä kumin unohtumisen vuoksi.
Mikä sai sinut pelkäämään rikosilmoitusta tai kostoa? Ahdistus voi aiheuttaa niin henkisesti kuin fyysisestikin kurjan olotilan, joka saattaa kuormittaa itseä ja vaikuttaa elämisen laatuun. Omaa tilannettaan voikin pyrkiä helpottamaan esimerkiksi Oivamielen harjoitusten avulla tai Mielenterveystalon ahdistuksen omahoito-ohjelmaa apuna käyttäen.
Sinulla ei ole syytä kantaa syyllisyyttä tai ahdistusta tilanteessasi. On kuitenkin sallittua pohtia sitä, miten haluaa jatkossa toteuttaa seksuaalisuuttaan. Jos koet, että satunnainen seksi saa aikaan ahdistavia ajatuksia, voi oman henkisen hyvinvoinnin kannalta olla helpottavampaa miettiä muita tapoja nauttia seksuaalisuudestaan. Sinua voisi myös auttaa keskusteleminen seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin kanssa. Oletkin lämpimästi tervetullut juttelemaan ammattilaisen kanssa muissa neuvontapalveluissamme.
Neuvonnan tiimi