Alastoman pippelin näkeminen
Haluaisin nähdä kaverini pippelin koska en ole nähnyt pojan pippeliä, en varsinkaan sillä tavalla että se seisoo. Miten voisin ottaa tämän puheeksi niin että hän ei kuitenkaan ajattelisi että haluan seksiä? Koska en halua, olen vain utelias. Ja miten voisin tehdä hänelle tilanteesta helpomman? Voisin ehkä itse olla alasti myös jos hän haluaisi ja suostuisi sillä ehdolla, luulen myös että silloin pojilla seisoo helpommin eikö vain?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Murrosiässä voi herätä uteliaisuus nähdä toinen ihminen alasti ja siksi esimerkiksi pippeliin liittyvät asiat saattavat tuntua mielenkiintoisilta. Kuten itsekin sanoit, kiinnostus pippelin näkemiseen ei välttämättä tarkoita, että haluaisi harrastaa seksiä. Seksiä ei ole pakko harrastaa, vaikka olisikin toisen edessä alasti.
Jokaisella on seksuaalinen itsemääräämisoikeus kehoonsa. Lisäksi ihmiset myös kehittyvät eri tahtiin. Siksi jokaisen toiveita ja rajoja tulisi kunnioittaa kehoon ja seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. On hyvä huomioida, että vaikka itseä kiinnostaisi alastomuus tai erektion näkeminen, eivät kaikki välttämättä koe luonnolliseksi esiintyä alasti kaverinsa seurassa. Jos kaverisi ei olisikaan innokas olemaan alasti edessäsi, voi halutessaan erilaisten mielikuvien ja fantasian keinoin haaveilla kuvaamistasi tilanteista.
Voit ottaa kiinnostuksesi halutessasi puheeksi esimerkiksi juttelemalla asiasta kiertotien kautta. Voitte keskustella muun muassa alastomuuteen liittyvistä asioista. Jos keskustelunaihe ei vaivaannuta häntä, voi toiselle vihjaista, että olisit kiinnostunut näkemään jonkun ihmisen pippelin erektiossa. Voit myös tuoda esiin, ettet ole vielä muutoin kiinnostunut seksistä. Mikäli aiheesta on edelleen helppo keskustella kaverin kanssa, voi häneltä kysyä, olisiko hän kiinnostunut olemaan alasti edessäsi. Saattaa olla, että ehdotus on liian suora toiselle ja hän kieltäytyy tai tarvitsee miettimisaikaa. Toisen omaa tahtoa on kunnioitettava, sillä kaikenlaisessa seksuaalisuuteen viittaavassa toiminnassa on oltava jokaisen osapuolen suostumus.
Pojalla saattaa seistä helpommin, jos näkee sinut alasti. Tässä tilanteessa on kuitenkin yksilöllisiä eroja. Erilaiset kehon reaktiot ovat luonnollisia, eikä niitä tarvitse hävetä, kävipä tilanteessa miten tahansa. Parhaimman vastauksen tilanteeseen saat kuitenkin pojalta itseltään. Häneltä kannattaa kysyä, mikä tekisi juuri hänelle tilanteesta helpomman. Yhdessä keskustellen voitte löytää teille sopivan tavan hoitaa asia luontevasti. On hyvä tiedostaa, että kummallakin on oikeus lopettaa tilanne missä tahansa vaiheessa kesken, jos siltä tuntuu. Omia ja toisen tunteita on tärkeää kuunnella ja edetä sitä tahtia, mikä tuntuu molemmista sopivimmalta. Näin tilanne pysyy kivana kummallekin.
Neuvonnan tiimi