Animaatioporno ja syyllisyys fantasioista
Hei. Voiko animaatioporno olla jäljennös CAM:ista? Milloin voi olla varma, että se on taitava animaatio eikä rotoskooppaus? Vuonna 2018 olin 24-v. Minulla oli ongelmallisia fantasioita, mutta yritin rationalisoida kaiken. Katsoin Google-kuvissa animaatio-gifin, jossa oli mies ja n. alle 9-v eläinlapsi (selvästi ihmishahmo). Myöhemmin aloin miettiä animaation tapahtumia ja lapsihahmon uskottavuutta. Koin syyllisyyttä ja ilmoitin osan gifeistä IWF:lle. En tiedä, voinko antaa itselleni anteeksi.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Valitettavasti on vaikeaa sanoa täysin varmasti, milloin kyseessä on animointitekniikka, jossa elävien näyttelijöiden päälle on animoitu hahmo. Jäljennöksiä saattaa ilmetä, mutta mainitsemasi tilanteen yleisyydestä ei ole seikkaperäistä tietoa. On silti todennäköisempää, etteivät animaatiopornoelokuvat tai GIF-animaatiot ole jäljennöksiä ns. aidosta pornosta. Toimit kuitenkin oikein, kun ilmoitit omasta mielestäsi epäilyttävästä materiaalista ylläpitäjälle.
Fantasioiden, mieltymysten ja fetissien maailma on rajaton. Ihminen voi kiihottua kaikenlaisista asioista. Fantasioihin saattaa liittyä elementtejä, jotka voivat jälkikäteen aiheuttaa syyllisyyttä.  Mielikuvien tasolle jäänyt fantasiointi ei ole sama asia kuin teko. On hyvä asia, että tunnistat sallitun rajat, mikäli fantasioissasi olisi kyse lapsiin kohdistuvasta mieltymyksestä. Olet pyrkinyt toimimaan lain mukaan oikein, joten ethän liikaa rankaise itseäsi. Halutessasi voit helpottaa oloasi tutustumalla itsemyötätuntoa käsittelevään artikkeliimme.
Vaikeat tunteet voivat tuntua raskaalta kantaa yksin. Omien mieltymysten tai fantasioiden käsittelemiseen on saatavilla apua seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin luona. Halutessasi voit varata ajan Sexpon maksuttomaan neuvontaanSeriE-hankkeen ammattilaiset auttavat palveluissaan. Lisäksi Mielenterveystalon omahoito-ohjelmia voi käyttää asian käsittelemisen tukena.  Kaikissa ammattilaiset suhtautuvat tilanteeseesi hienotunteisesti ja luottamuksellisesti, joten olethan rohkeasti yhteydessä heihin.
Neuvonnan tiimi