Esinahan kiinnikkeet ja pippelin hyväily
Minulla on esinahka useasta kohdasta kiinni terskassa. Ei varmaan lähde irti pitkään aikaan. Hakuaisin silti kosketella pippeliä, koska se tuntuu hyvältä. Miten sitä voisi tehdä, etten repäisisi esinahkaa terskasta irti? Se voisi sattua pahasti.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan tavallista, että esinahka on kiinni terskassa. Kuten itsekin mainitsit, väkisin ei kannata repiä kiinnikkeitä irti, koska tämä voi sattua ja aiheuttaa haittaa sukuelinten terveydelle. Yleensä kiinnikkeet irtoavat itsestään ajan myötä eikä asiasta ei tarvitse olla huolissaan.
Pippeliä on silti lupa kosketella, vaikka esinahassa olisi kiinnikkeitä. Esinahan tiukkuutta on mahdollista lievittää helläkätisillä venyttelyillä joko esimerkiksi suihkussa tai liukastetta tai intiimialueelle sopivaa voidetta käyttäen. Pippeliä voi lähteä koskettelemaan varovaisesti omien sormien tai käsien avulla. Kuuntelemalla kehoasi huomaat, mikä kosketus tuntuu hyvältä ja mikä ei. Mitään oikeaa tai väärää tapaa kosketella pippeliä ei ole, joten niin kauan kuin tilanne tuntuu miellyttävältä, voit jatkaa pippelin koskettelemista.
Mikäli esinahkaan liittyvät asiat huolettavat sinua, voit kääntyä vielä terveydenhoitajan puoleen. Lisätietoa esinahasta saat halutessasi täältä. Lisäksi voit tutustua myös sooloseksiä käsittelevään artikkeliimme, johon on koottu erilaisia hyväilytekniikoita.
Neuvonnan tiimi