Fantasioiden toteuttaminen seksipalvelujen käytön avulla
Hei. Olen 36-vuotias mies avioliitossa jo 2 vuotta. Sitä ennen olen seurustellut nykyisen vaimoni kanssa 3 vuotta. Meillä on paljon rakkautta ja ymmärrystä avioliitossamme, aino joka kärsii on seksielämä, kun vaimo ei hyväksy minun fantasioiden toteuttaminen. Pohdin onko maksullisen seksipalvelun käyttö pettymystä. En haluaisi pettää mitenkään ihmisen jonka rakastan.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä voi olla hyvin monenlaisia eri fantasioita. Fantasioissa ei ole mitään pahaa, mutta joskus ne voivat saada aikaan erimielisyyksiä parisuhteen sisällä. On hieno juttu, että teillä on paljon rakkautta ja ymmärrystä suhteessanne. Nämä asiat ovat hyviä suhteen tukipilareita.
On täysin teidän päätettävissänne, onko maksullisten seksipalvelujen käyttö pettämistä. Olisi hyvä, että ottaisit asian puheeksi vaimosi kanssa ja määrittelisitte yhdessä suhteenne säännöt. Maksullisten seksipalvelujen käyttöä ei ole pakko ottaa ensimmäisenä vaihtoehtona esille. Voitte keskustella fantasioiden luonteesta ja siitä, olisiko jokin fantasiaan liittyvä osa-alue, joka tuntuisi vaimostasi mukavalta toteuttaa kanssasi. Jos fantasioiden toteuttaminen ei ole kokonaisuudessaan mahdollista, on fantasioista sallittua nauttia esimerkiksi mielikuvien ja itsetyydytyksen avulla. Riippuen fantasiasta, voi itsetyydytykseen ottaa mukaan sellaisia seksivälineitä, jotka liittyvät fantasian toteuttamiseen ja tuottavat nautintoa. Jos sinä ja vaimosi haluatte, voi vaimosi olla myös paikalla silloin, kun toteutat fantasiaasi itsetyydytyksen avulla.
Maksullisten seksipalvelujen käyttö voi olla yksi vaihtoehto fantasioiden toteuttamiseen silloin, jos se on molempien mielestä sopivin vaihtoehto. Mikäli kumpikaan ei laske maksullisten seksipalvelujen käyttöä pettämiseksi vaan tilanne tapahtuu avoimesti molempien suostumuksella, voi seksipalveluita halutessaan käyttää.
Mieltymysten eriparisuus on hyvin tuttua myös muille parisuhteessa oleville. Asiaa ei ole syytä hävetä ja jos tilanne vaikuttaa kielteisesti suhteenne laatuun, kannattaa asiasta keskustella esimerkiksi seksuaalineuvojan, seksuaaliterapeutin tai pariterapeutin kanssa.
Neuvonnan tiimi