Halu edetä yhdyntään asti
Heippa. Olemme muutaman kerran riisuutuneet tyttöystävän kanssa, ja olen kosketellut hänen alastonta vartaloa. Olen tietysti kiihottunut, ja olisi tehnyt kovasti mieli kokeilla ensimmäisen kerran yhdyntää. Olen toki ymmärtänyt tyttöystävääni, kun hän on sanonut ettei halua olla yhdynnässä vielä. On kuitenkin aika vaikea keskeyttää seksitilanne. Mikä auttaisi, ettei siitä jäisi sellainen kesken jäänyt olo, jos ei vielä ensi kerrallakaan mennä loppuun asti, että olisimme yhdynnässä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ennen varsinaista yhdyntäkertaa on hyvä tutustua toisen kehoon ja sen reaktioihin esimerkiksi hyväilyseksin avulla. Kaikenlaiseen seksuaaliseen toimintaan tulee olla molempien suostumus. Olet toiminut hienosti, kun olet ymmärtänyt tyttöystävääsi ja edennyt hänen tahdissaan. Molempien toiveita kuunneltaessa yhteinen seksi on miellyttävämpää.
Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää, joten myös yhteiset hyväilyt voidaan laskea seksiksi. Omaa ajattelutapaansa voikin pyrkiä kääntämään kyseistä ajatusmallia kohti, jos tulee vielä tunne, että jokin olisi jäänyt kesken. Huomioitaan voi myös yrittää kääntää epäkohtien sijaan niihin asioihin, jotka olivat jo ”hyvin” ja jotka tuottivat molemmille iloa.
Voitte keskustella siitä, mitä toivoisitte yhteiseltä seksiltänne. Olisiko ensin helpompaa testata esimerkiksi yhteistä itsetyydytyshetkeä? Yhdessä voi keksiä muitakin keinoja nauttia seksuaalisuudesta. Jokainen yhteinen kokemus vie lähemmäs mahdollista yhdyntäkertaa, joten kiirehtimiseen ei ole syytä.
Mikäli kaipaisit vielä lisää neuvoja asiaan liittyen, voit soittaa neuvontapuhelimeen, jossa tilannetta on mahdollista käsitellä laajemmin. Voitte myös tutustua jo etukäteen emätinyhdyntää ja ekaa kertaa käsitteleviin artikkeleihimme.
Neuvonnan tiimi