Halu harrastaa itsetyydytystä ja fantasia harrastaa seksiä tuttujen poikien kanssa
Oon 16v naisenalku, sekä äitikin jo sanoo että olen puhjennut kukkaan. Minulla on teinikiimaa koko ajan, kuten pimppiä tekisi mieli koko ajan hieroa, kute tyynyä vasten. Mistä tämä teinien kiimaisuus johtuu, sekä kai on iha ok jos anna vapaaehtosesti poikaporukan ainoana tyttönä pojille? Äiti on ehdottanu mulle myös pillereitäki. Kai äidin kaa saa paijailla, kute äiti hieroo muo ja sillai?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Teininä hormonitoiminta kiihtyy ja saa aikaan kehossa tavallisia murrosiän muutoksia. Myös tunteet ja mieli ovat myllerryksessä hormonien takia. Lisäksi murrosiässä on tavallista huomata kiinnostuvansa seksistä. Itsetyydytys onkin hyvä tapa tutustua omaan kehoonsa ja seksuaalisuuteensa.
Pimppiä saa hieroa tyynyä vasten, jos se tuntuu itsestä hyvältä. Niin kauan kuin pystyy hoitamaan muut päivän askareet ja käymään koulussa tavallisesti, ei asiasta tarvitse olla huolissaan. Mikäli itsetyydytyksen määrä mietityttää, voi pimpin hieromisesta yrittää pitää taukoa ja suunnata ajatuksia johonkin muuhun mielekkääseen tekemiseen.
Ihmisillä on erilaisia seksifantasioita, joista on sallittua kiihottua. Esimerkiksi seksistä tuttujen poikien kanssa on lupa haaveilla. Joskus fantasiat tuntuvat paremmilta mielikuvien tasolla ja tuovat enemmän nautintoa fantasioiden ja itsetyydytyksen avulla. Jos sinua kuitenkin kiinnostaisi toteuttaa fantasiasi ja harrastaa seksiä tutun pojan kanssa, voi asiasta jutella pojalle. Kaikenlaiseen seksiin tulee saada seksin osapuolten suostumus. Mikäli haluaisit harrastaa jonkun muunkin tuttusi kanssa seksiä, voi seksiä edelleenkin harrastaa molempien suostumuksella. Ennen seksin aloittamista on hyvä varmistua siitä, että tilanne on turvallinen ja käydä läpi molempien toiveita ja rajoja.
Jos olette kovinkin tiivis porukka, saattaa joskus käydä niin, että porukan jäsenten keskinäinen seksin harrastaminen muuttaa porukan dynamiikkaa. Mikäli tilanne herättäisi porukassa voimakkaita tunteita, on hyvä puhua asiasta avoimesti kaikkien kanssa. Toisaalta on mahdollista, että seksi porukan eri jäsenten kanssa ei muuta ryhmädynamiikkaa ja kaikki ovat sinut asian kanssa. Jokaisella on itsemääräämisoikeus kehoonsa ja päätäntävalta siihen, kenen kanssa harrastaa seksiä.
Hienoa, että olet uskaltanut jutella seksistä ja ehkäisystä äitisi kanssa. Pillerit ovat hyvä keino ehkäistä raskauden alkamista. Jos uusi seksikumppani on harrastanut seksiä aiemmin jonkun toisen kanssa, suositellaan käytettäväksi myös kondomia tai suuseksisuojaa mahdollisten seksitautien varalta. Ekasta kerrasta saat tietoa täältä.
Teininäkin saattaa kaivata äidin seuraa ja hellyyttä. Paijailu ja hierominen luovat läheisyyttä ja usein tuovat hyvää mieltä. Hellimistä saa harrastaa jatkossakin.
Seksuaalisuudestaan on sallittua nauttia esimerkiksi itsetyydytyksen tai yhdynnän keinoin. Jos kehitykseen, seksuaalisuuteen tai seksiin liittyvät asiat vielä mietityttävät, kannattaa tuntemukset ottaa puheeksi esimerkiksi äidin tai terveydenhoitajan kanssa. Myös neuvontapuhelimemme auttaa sinua, mikäli haluat jutella jostakin aihepiiriin liittyen.
Neuvonnan tiimi