Halujen eriparisuus
Vaimon halut lähes nollassa. Minun eivät. Hän ei ole innostunut kosketus- ja hellyysharjoituksiin, ei halua kanssani seksuaalineuvojalle. Olen käynyt yksin. Osoitan hellyyttä päivittäin. Hänen halujensa herätessä (hyväiltyäni ensin hänen kehoaan noin 30 minuuttia, mikä käy työstä, koska yleensä hän nukahtaa), hän käy selälleen ja levittää jalkansa. Yhdynnässä hän ei saa orgasmia, vaan klitorisorgasmin itse räpläämällä minun sormeillessa pillua. Ei halua suuseksiä. Masentaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Halujen tai mieltymysten eriparisuus on yleinen asia, jota voi ilmetä kenellä vain ja missä tahansa suhteen vaiheessa. On hyvä asia, että olet ottanut asian puheeksi ja hakenut apua seksuaalineuvojan luota.
Mieltymykset ja tarpeet muuttuvat elämän aikana. Siksi avoin kommunikaatio toiveista, läheisyydestä ja seksistä on erittäin tärkeää. Mistä kumpikin nauttii, millaista kosketusta toivoo, miten toivoo tulevansa kohdatuksi seksissä? Välillä tarpeet eivät kohtaa tai puhumattomuus luo etäisyyttä – silloin on tärkeää avata keskustelu siitä, miten voisimme löytää tapoja toteuttaa seksuaalisia tarpeita yksin tai yhdessä.
Toivoisitko kumppanisi mieluummin saavan orgasmin penetraatiossa kuin sormilla hyväiltäessä? On hyvä muistaa, että klitorisorgasmi on yhtä lailla ”oikea” tapa saada orgasmi siinä missä muutkin tavat ovat.
Omasta seksuaalisuudestaan on sallittua nauttia myös esimerkiksi fantasioiden ja itsetyydytyksen avulla, mikäli seksin harrastaminen kumppanin kanssa ei ole mahdollista.
Omista tunteistaan kannattaa puhua toiselle. Jos sinulla on jo valmis kontakti seksuaalineuvojan palveluihin, voi käyntejä tarvittaessa jatkaa joko yksin tai yhdessä kumppanin kanssa. Voisitte hyötyä yhteisestä keskustelutuesta. Myös meidän neuvontapalveluihimme on mahdollista olla uudestaan yhteydessä.
Neuvonnan tiimi