Haluttomuus ja erektion puuttuminen kovan flunssan jälkeen
Minulla oli kova flunssa tammikuussa, ja sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta seksiin, eikä erektioitakaan. Olen ollut reilusti toista kuukautta täysin terve, ja elänyt kaikin puolin täysin normaalisti. En kärsi tästä mitenkään, koska haluja ei vaan ole. Tyttöystäväkään ei koe jäävänsä mistään paitsi, koska meillä menee hyvin, ja hän saa minulta läheisyyttä. Olemme silti ihmetelleet miten flunssa voi saada aikaan tällaista.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että sairastuminen voi verottaa seksihaluja. Toipuminen voi kestää joskus pitkäänkin, sillä jokaisen keho toimii yksilölliseen tapaan. Itselleen kannattaa olla armollinen.
Kerroit viestissäsi sairastaneesi kovan flunssan. Et maininnut mitään koronavirukseen liittyvää, mutta joskus koronaviruksen aiheuttaman taudin jälkioireisiin saattaa liittyä seksuaalisen halukkuuden vähäisyyttä ja erektio-ongelmia. Olipa kyseessä millainen virustauti tahansa, voi rankka sairastuminen vaikuttaa kehon toipumiseen. Kehoaan kannattaa kuunnella ja toimia sen mukaan, mikä itsestä tuntuu hyvältä.
Hyvä kuulla, että olet muutoin toipunut sairastumisen jälkeen hyvin ja et kärsi tilanteestasi. On hieno juttu, että teillä on keskinäistä läheisyyttä ja kaikki on hyvin suhteessanne. Seksi on vain yksi elämän ja parisuhteen osa-alue. Mikäli seksi ei tällä hetkellä kiinnosta, ei seksiä ole pakko harrastaa. Saadaksesi tarkemmin tietoa terveydestäsi ja toipumisestasi, voit olla yhteydessä lääkäriin. Mikäli tilanne vaikuttaisi jollakin tavalla myöhemmin seksuaaliseen hyvinvointiisi tai parisuhteenne hyvinvointiin, saa meidän muihin neuvontapalveluihimme olla yhteydessä.
Neuvonnan tiimi