Harrastan tyttöystäväni kanssa seksiä noin kerran viikossa, ja kaksi kertaa...
Harrastan tyttöystäväni kanssa seksiä noin kerran viikossa, ja kaksi kertaa aikaisemmin alapääni on erittänyt hieman “veriklimppejä” seksin jälkeen.
Alun säikähdyksen jälkeen päätimme jatkaa seksin harrastamista. Ongelmat eivät toistuneet hetkeen. Eilen, kun lopetimme yhdynnän, käteni oli täynnä harmaita, ihan kuin jotain kuolleita verisuonia muistuttavia asioita, sekä pieni veriklimppi. Seksi ei ole koskaan sattunut. Aamulla vatsaani sattui.
Mistä tämä voisi johtua?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että tarkkailet terveyttäsi. Verinen vuoto saattaa johtua hyvin erilaisista asioista, kuten esimerkiksi haavaumasta, joka aiheuttaa veren tulemisen. Mikäli sinulla on vagina, voi myös immenkalvon venyminen aiheuttaa vuotoa, mutta tämä loppuu yleensä muutamien seksikertojen jälkeen. Verta voi tulla lisäksi esimerkiksi joissakin tulehduksissa. Kyseisissä tapauksissa vuoto loppuu, kun tulehdus on saatu hoidettua. Lisäksi kuivat limakalvot tai seksin aikana syntynyt hankaus saattavat saada aikaan vuotoja. Et maininnut mitään seksitauteihin viittaavaa, joten luultavasti teidän tapauksessanne ei ole mistään tällaisesta kyse.
Hyvä kuulla, ettei seksi ole koskaan sattunut. Alavatsakivut voivat johtua esimerkiksi seksin aikana syntyneestä lihasjännityksestä. Tällaiset kivut menevät itsestään ohi lyhyen ajan sisällä. Vatsakipua voivat aiheuttaa myös erilaiset seksiasennot, gynekologiset syyt tai jo aiemmin mainitut tulehdukset.
Millainen olo sinulla on nyt ollut niin henkisesti kuin fyysisestikin? On ihan ymmärrettävää, että olette säikähtäneet tilannetta. Luultavasti taustalla on jokin luonnollinen syy, jota on helppoa hoitaa, mutta seikan varmistamiseksi olisi hyvä käydä juttelemassa asiasta lääkärin kanssa. Tällöin saat yksilöllisempää tietoa tilastasi ja tarvittaessa myös oikeanlaisen hoitomuodon tilanteessasi. Mukaan voit ottaa kumppanisi, jos tuntuu, että jokin asia mietityttää tai pelottaa kyseisellä käynnillä. Hyvää vointia ja tsemppiä sinulle.
Neuvonnan tiimi