Hei,onko yleistä kun seksi loppuu suhteesta niin loppuu kaikki läheisyys.olen...
Hei,onko yleistä kun seksi loppuu suhteesta niin loppuu kaikki läheisyys.olen impotentti valkojäkälän ansiosta,en halua että vaimo tulee lähelle,saati sitten koskee minuun,rupeaa vaan ahdistamaan lähellä olo kun ei voi saada seksiäkään.en halua nukkua lähekkäin,enkä istua sohvalla lähekkäin.pelkkä pusu ja hali riittävät kerran päivässä.onko tyypillistä vai epänormaalia mieheltä,ettei kiinnosta lähellä kyhnääminen kun ei kykene seksiinkään?voiko parisuhde olla parisuhde ilman seksiä 50vuotiaana?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektio-ongelmat voivat vaikuttaa seksihalujen heikkenemiseen ja joskus muunkin fyysisen läheisyyden vähentymiseen suhteessa. Parisuhde voi kuitenkin olla parisuhde ilman seksiä. Jos molemmille osapuolille seksittömyys on ok, ei siitä ole mitään haittaa. Seksiä ei tarvitse tehdä. Halaus ja pusu päivässä voi olla riittävä. Jokainen määrittelee itse suhteensa seksin ja läheisyyden tarpeet.
Vaikkei seksiä olisi, jotkut silti nauttivat läheisyydestä ilman paineita siitä, että sen tulisi johtaa seksiin. Arjen hellyys voi olla lähekkäin oloa rennosti. Seksiä voi myös olla ilman erektiota ja yhdyntää. Penis on herkkä ja voi nauttia kosketuksesta ilman erektiotakin. Kiihottua voi lisäksi muista kehonosista kuin genitaaleista, tai apuna voi halutessaan käyttää esimerkiksi seksileluja. Vaan jos seksittömyys ei ole kummallekaan ongelma, ei siitä tarvitse olla huolissaan.
Olemme hiljattain vastanneet kysymykseen valkojäkälästä. Löydät vastauksen täältä.
Oona Turunen