Ilman orgasmia jääminen parisuhteessa
Minua harmittaa kun mies nukahtaa aina heti saatuaan orgasmin. Minä kaipaisin seksin jälkeen hellyyttä, pussailua ja esim. rintojen hyväilyä. Jään kuitenkin ilman, koska nukkuva mies ei pysty sellaiseen. Jos en ehdi saada orgasmia yhdynnässä, jään ilman. Jos saan orgasmin silloin kaipaisin eniten jälkileikkejä. Joskus olen hiljaa itkenyt nukkuvan miehen vieressä ja odotellut unta. Mies sanoo, ettei voi sille mitään, että nukahtaa heti. Tälle ei varmaan ole mitään tehtävissä, vai voisiko olla?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että lähestyit meitä sinua vaivaavan asian suhteen. Kuvaamasi tilanne ei ole lainkaan vieras, sillä moni muukin on kokenut samantyyppisiä hetkiä suhteessaan. On ymmärrettävää, että oma tilanne voi turhauttaa, jos orgasmi jää puuttumaan, tai jos kaipaisi muuta hellyyttä kumppaniltaan. Kaikki tuntemukset tilanteessasi ovat inhimillisiä ja sallittuja.
Kerroit, että jos mies saa orgasmin ensin, hän nukahtaa. Orgasmi rentouttaa kehoa ja usein voi aiheuttaa väsymyksen tunteen. Olisiko teidän ollut mahdollista toimia niin, että keskitytte ensin sinun orgasmiisi ja sen jälkeen vasta mies pyrkii saamaan orgasminsa? Yhtenä vaihtoehtona voitaisiin pitää myös seksin harrastamista jossakin muualla kuin sängyssä. Näin mies ei pääse heti nukahtamaan. Lisäksi seksiä voi testata myös sellaiseen vuorokauden aikaan, jolloin miehesi on vireimmillään.
Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää ja orgasmia on mahdollista tavoitella myös muilla keinoin kuin pelkän yhdynnän kautta. Voisitte esimerkiksi yrittää saada sinulle orgasmia jo ns. esileikkien aikana, jolloin tilanne yhdynnässä saattaisi olla rennompi. Monesti suorituspaineet voivat häiritä nautinnon saamista ja orgasmin tuleminen hankaloituu. Siksi on hyvä yrittää säilyttää rento asenne orgasmin saamisen suhteen. Halutessanne voitte tutustua esimerkiksi hellyysharjoitukseen, jonka aikana on mahdollista keskittyä hyväilyyn ilman suorituspaineita. Jos mies ehtii nukahtamaan ennen orgasmiasi, voi orgasmin saada myös tarvittaessa itsetyydytyksen keinoin.
Turhautuminen voi aiheuttaa myös herkistymistä. Tätä ei tarvitse hävetä ja itkun saa antaa vapaasti tulla. Pystyisitkö kertomaan joko kasvotusten tai kirjeellä miehellesi, että tilanne satuttaa sinua? Ehkäpä näin miehesi ymmärtäisi, miten sinä koet asiat ja millaisia asioita sinä toivot seksiltä. Tilanteesta puhuminen ja neuvotteleminen varmasti auttaisi, jotta löytäisitte molempia miellyttävän tavan saada nautintoa ja helliä toisianne.
Toivottavasti sinulla on jo parempi olo. Mikäli koette, että tarvitsisitte vahvistusta keskusteluyhteyden saavuttamiseksi, voisi ammattimaisesta keskusteluavusta olla hyötyä tilanteessanne. Meidän neuvontapalvelujemme puoleen saa kääntyä aina joko yksin tai yhdessä, jos siltä tuntuu. Yhteystiedomme löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi