Joukosta erottuminen tunteiden ilmaisussa
Voiko haluttomuus/uupumus vaihdella? Huoli on, jos ei pysty saavuttamaan asioita ja jää jaksamisen/stressi puute olo. Oli sitten kyseessä (työn etsinässä, parisuhde haavesta, ihmissuhde läsnäolo ylläpitämisestä tai projektien kehittämisessä. Vaikka ystävyyttä välitän, mutta jos kyseessä olisi tyttö, niin joskus haluan ajatella enemmän kuin ystävä. (Rehellisyys, olis oikea asia?) Miten se ilmaisu pitäisi saada selväksi ja saavutuksien saavuttamisessa, jotta voisi itse erottua joukosta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Omaa toimintaansa on lupa pohtia. Jos sinulla on elämässäsi tyttö, josta olet kiinnostunut romanttisessa mielessä, voi hänelle kertoa asiasta. Varsinkin tilanteissa, joissa tyttö on vapaa, voi toiselle kertoa rohkeasti tunteistaan. Olisiko sinusta helpointa lähestyä toista kauniilla, mutta asiallisella viestillä? Vaikka tykkäisikin tytöstä, on hyvä olla maltillinen lähestymistavaltaan. Jotkut voivat sulatella tietoa ihastumisesta kauemmin, joten asiassa kannattaa edetä rauhallisesti. Viestiin voi kuitenkin kirjoittaa esimerkiksi jonkin kehun tytölle ja kertoa hänelle, että sinua kiinnostaisi tutustua tyttöön paremmin. Voit myös ehdottaa tapaamista johonkin kivaan paikkaan, jos tunnette jo ennestään. Tässä artikkelissa on vielä käsitelty ihastumista ja ihastuksesta kertomista.
On vaikeaa sanoa, miten voisit erottua joukosta. Jokainen ihminen pitää hyvin erilaisista asioista potentiaalisessa kumppanissa. Jos ihmisellä on hyvät käytöstavat ja puhuu toiselle nätisti, voi ainakin jäädä mieleen myönteisenä kumppaniehdokkaana. Riität omana itsenäsi.
Toivottavasti sinulla on jo parempi mieli ja et ole enää uupunut tai haluton. Ihmisen mielialat ja jaksaminen voivat vaihdella päivän mukaan. Lääkärille tai psykologille kannattaa puhua, jos kaipaa vielä tarkempaa apua hyvinvointiinsa.
Meille on hiljattain tullut samantyyppinen kysymys, jonka vastauksesta voisi vielä olla sinulle hyötyä. Löydät vastauksen täältä.
Neuvonnan tiimi