Kumppanin aiemmat seksikokemukset ja seksin odottaminen avioliittoon
Miten saan ajatukset pois kun seurustekumppani on ottanut mieheltä suihin kun mies väkisin työntänyt pään kohti munaa? Samoin ilmeisesti yhdyntä tapahtunut kerran. Siinä tuli paljon kuulemma verta, mistä tämä voisi johtua? Itse vielä en ole harrastanut seksiä ellei masturbointia lasketa. Olisin halunnut että tyttöystävä olisi myös neitsyt. Vaikka kuulemma ei nauttinut siitä yhdynnästä, niin minun kanssa kokema seksi olisi uutta kun päästän avioliittoon.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olette pystyneet juttelemaan omista näkemyksistänne seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Koetko, että sinua haittaa enemmän ajatus pään työntämisestä väkisin kohti munaa vai (suu)seksi kokonaisuudessaan? Seksiin liittyvien asioiden tulisi tapahtua yhteisymmärryksessä, joten kumppanin aiempi epäasiallinen kohtelu voi saada aikaan ikäviä tuntemuksia.
Verenvuoto saattaa tuntua pelottavalta. Joskus ensimmäisellä yhdyntäkerralla verta saattaa tulla esimerkiksi immenkalvon venymisen takia. Tämä ei ole vaarallista ja vuoto menee itsestään ohi. Myös liian rajut otteet ja kuivat limakalvot voivat aiheuttaa verenvuotoa. On kuitenkin vaikeaa sanoa täysin varmasti, mikä oli seurustelukumppanisi vuodon takana.
On sallittua luoda erilaisia mielikuvia ja toiveita ihannekumppaninsa suhteen. Yhden ihmisen on monesti kuitenkin vaikeaa täyttää täydellisesti kaikki toisen vaatimukset. Elämän varrella saattaa huomata, että ihminen on paljon muutakin kuin vain joukko yksittäisiä ominaisuuksia. Kokonaisuutena ihminen voi tuntua itselle sopivalta kumppanilta, vaikka jokin yksittäinen seikka ei itseä miellyttäisikään. Jokainen saa päättää, mitkä seikat ovat niitä, joista ei ole valmis luopumaan ihannekumppania etsittäessä. Viestisi perusteella vaikuttaa siltä, että olet kiinnostunut jatkamaan kumppanisi kanssa yhdessä. Kyseessä on varmasti hyvin ainutlaatuinen ihminen, koska olette pohtineet avioliiton solmimista.
Toisen menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta sen voi oppia hyväksymään omaa ajattelutapaansa työstämällä. Vaikka toinen olisikin kerran ollut yhdynnässä, ei se muuta sitä hetkeä, jolloin te kaksi alkaisitte oman seksielämänne. Seksi uuden ihmisen kanssa on aina ainutlaatuinen hetki. Kumppanisikaan tuskin haluaisi, että ajatukset hänen menneisyydestään vaivaavat sinua. Omaa oloaan voi helpottaa juttelemalla tunteistaan seurustelukumppaninsa kanssa. Lisäksi keskusteleminen esimerkiksi pariterapeutin, seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin kanssa voi auttaa jäsentelemään tilannettaan. Ajan voi varata joko yksin tai kumppaninsa kanssa. Yhteystiedot muihin neuvontapalveluihimme löydätte täältä.
Neuvonnan tiimi