Miehen fetissi ahdistaa..Miehelläni on kumifetissi,eikä kiihotu lainkaan ilman kumiasusteita. Ja...
Miehen fetissi ahdistaa..Miehelläni on kumifetissi,eikä kiihotu lainkaan ilman kumiasusteita. Ja haluaisi myös minun pukeutuvan niihin. Se jotenkin aiheuttaa itsetuntoni romahtamisen. En halua seksiä missään muodossa,kun huomaan,ettei mies halua minua omana itsenäni. Se tuntuu hyvin loukkaavalta. Lisäksi hän haluaa,että piiskaisin häntä. En haluaisi tämän takia erota,mutta en tiedä kuinka asian voisin ratkaista. Kuitenkin on miehelle niin tärkeä asia,että sitä ei voi ohittaa unohtamalla fetissin

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erilaiset fetissit ovat tavallisia ja niistä on lupa nauttia. Haastava tilanteesta voi tulla silloin, jos fetissin omaava kumppani ei kiihotu muusta kuin yhdenlaisesta seksistä, johon liittyy fetissi. Ymmärrettävästi tilanne voi herättää monenlaisia tunteita ja voi loukata. Seksiin tarvitsee aina kaikkien osapuolten suostumuksen eikä ketään voi pakottaa tai painostaa tietynlaiseen seksiin.
Emme voi valita mistä kiihotumme, eli kukaan ei valitse itselleen fetissiä. Fetissillä tarkoitetaan voimakasta mieltymystä esimerkiksi tiettyyn kehonosaan, eritteeseen tai materiaaliin, kuten miehesi kohdalla. Onko miehesi fetissi tullut esille sinulle yllättäen vai onko se ollut läsnä aina suhteen alusta alkaen? Jos kumppanista tulee esiin uusi seksuaalinen puoli, voi se tuntua kovin hämmentävältä. Onko teillä koskaan ollut seksiä, johon ei liity kumiasusteet? Entä minkälaista seksiä sinä itse toivoisit?
Kerrot itsetuntosi romahtaneen. Helpottaako sinua yhtään tieto siitä, ettei fetissiä voi itse valita eikä sitä oikeastaan pystykään kokonaan unohtamaan? Minkälainen suhde teillä muuten on ja pystyttekö keskustelemaan vaikeistakin asioista? On tärkeää, että pidät huolen itsestäsi ja jos kärsit tilanteesta, voisi olla hyvä hakeutua jonkinlaisen keskusteluavun piiriin tai vähintäänkin tukeutua läheisiin tai muihin itselle tärkeisiin asioihin elämässä. Mistä sinä saat nautintoa?
Tällaisissa tilanteissa pariskunnilla on yleensä erilaisia vaihtoehtoja eikä ero suinkaan ole ainut lopputulema. Yksi vaihtoehto on etsiä jonkinlainen kompromissi seksitapojen suhteen, niin että molemmat joustavat ja tulevat toista vastaan, hylkäämättä omia toiveita ja tarpeita. Se voisi tarkoittaa esimerkiksi, että joka toinen kerta seksissä on mukana kumiasusteet ja joka toisella kerralla se on sitä mitä sinä toivot. Tai se voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että seksi sisältää piiskausta, mutta ei kumiasusteita. Toinen vaihtoehto voi olla sopimus siitä, että fetissiseksiä saa toteuttaa suhteen ulkopuolella esimerkiksi toisen seksikumppanin tai seksityöntekijän kanssa. Joskus fetissin omaavalle riittää hyvin, että hän saa toteuttaa fetissiään yksityisesti sooloseksin kautta ja kumppaniseksi toteutuu ilman fetissiä.
Joka tapauksessa tilanteesta ja omista tunteista olisi hyvä puhua kumppanin kanssa. Jos keskustelu kahdestaan tuntuu liian haastavalta, olette lämpimästi tervetulleita seksuaalineuvontaan puhumaan asiasta tarkemmin ja pohtimaan teille sopivaa ratkaisua.
Neuvonnan tiimi