Seksin vonkaaminen
Mieheni rakastaa seksiä ja haluaisi joka päivä. Hän tulee siitä onnelliseksi ja auforiseksi. Hän rakastaa maailmaa ja minua. Hän antaisi minulle kuun taivaalta, kunhan minä suostun (!) seksiin. Jos en suostu, hän vonkaa muutaman päivän ja sen jälkeen alkaa pitkä, en tiedä miten pitkä aika voisi olla, kuukausia ehkä, jolloin hän sivuuttaa minut, puhuu ohitseni lapsille. Nolaa minua ystävillemme, ei kosketa, on ärtynyt yms. Minä taas en halua seksiä hänen kanssaan, koska hän käyttäytyy minua koht

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kerrot tilanteesta, jossa miehesi vonkaa sinulta seksiä ja jos et suostu siihen, hän sivuuttaa ja nolaa sinut eikä kosketa sinua. Tämä kuulostaa siltä, että rankaisee sinua siitä, ettet tee seksiä hänen kanssaan. Tämän voi tulkita kiristämiseksi ja painostamiseksi, mikä on itseasiassa henkistä väkivaltaa. Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan apua.
Miten itse koet tilanteen? Millainen vointisi on ja miten kumppanisi käytös vaikuttaa sinuun? Onko kumppanisi halukas hakemaan apua tilanteeseenne? On täysin ymmärrettävää, ettei painostuksen alla halua tehdä seksiä. Seksiin tarvitsee aina molemminpuolisen suostumuksen. Seksistä tulisi voida kieltäytyä ilman huolta seuraamuksista. Parisuhteessa ei ole velvollisuutta harrastaa seksiä toisen sitä halutessa, vaan meillä jokaisella on oikeus valita milloin haluamme seksiä.
Suosittelemme hakemaan apua tilanteeseen. Voit olla esimerkiksi yhteydessä meidän neuvontapalveluihimme tai Tukinaiseen.
Neuvonnan tiimi