Mieli matalalla seksiseuran puutteen ja munan koon takia
Moi mulla on ollut vähän mieli matalalla tässä lähiaikoina kun en ole saanut 3 vuoteen seksi seuraa eikä siihen näytä tulevan muutosta vaikka tosin on ollut mahdollisuuksia seksiin mutta kun on tullut puhetta mun munan mitasta niin mut on vaan kylmästi torjuttu sen takia oon alkanutkin häpeämään omaa munaani ja on tullutkin ajatus että en saa luultavasti enää seksiä vaikka se kuuluu elämään ja haluaisin että sitä ois kuitenkin vielä ees jossain vaiheessa 3 vuotta on meinaan pitkä aika olla ilman

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää kuulla, että munasi mittaa on kommentoitu negatiivisesti ja olet joutunut torjutuksi munasi koon takia. Kielteiset kokemukset voivat vaikuttaa omaan itsetuntoon ja seksuaalisuuteen. Onko jokin tietty tapahtuma vaikuttanut selkeästi itsetuntoosi tai ihmissuhteen/seksisuhteen muodostamiseen? Toisten sanat voivat välillä satuttaa ja vaikuttaa omaan itsetuntoon. Joskus voi myös mennä useampi vuosi, että kumppania ei löydy. Tällainen saattaa tuntua harmilliselta ja epäreilulta. Mitä pidemmäksi odotusaika muuttuu, sitä helpommin voi tulla erilaisia negatiivisia ajatuksia mieleen. Ihminen saattaa myös kääntyä sisäänpäin ja etsiä syytä itsestään. Aina mitään tiettyä syytä kumppanin puuttumiseen ei ole. Ihmissuhteisiin tarvitaan myös toisen osapuolen panostus, muutoin tilanne jää vaillinaiseksi ja (seksi)suhdetta ei synny.
Erilaiset ikävät ajatukset voivat myös toistua ja alkaa kulkea kehää. Vaikka erilaiset huolet saattavat pyöriä mielessä, on hyvä muistaa, että kaikki ajatukset eivät välttämättä ole totta. On aivan mahdollista löytää seksikumppani itselleen. Seksiseuran löytämiseen vaikuttavat muutkin asiat kuin munan koko, esimerkiksi yhteinen kemia, samanlainen elämäntilanne ja yhtenevät arvot.
Mukavaa, että olette pystyneet puhumaan kehoista ja seksistä kumppaniehdokkaiden kanssa. Avoimuus onkin tärkeää. Oletko etsinyt jostakin tietystä paikasta seksiseuraa, jolloin sinun on ollut pakko kertoa mittasi? Kun kumppanilla on tunteita sinua kohtaan, on usein suhtautuminen toisen kehoon paljon armeliaampi. Et maininnut kokoasi, mutta on täysin mahdollista, että munasi on tavallista keskitasoa mitoiltaan ja kyseiset naiset ovat omanneet jonkin tietyn mieltymyksen kookkaampia munia kohtaan. Toista on myös helpompi loukata, jos kommunikointi tapahtuu nimettömänä ja viestitse.
Olet arvokas ja sinulla on vielä paljon mahdollisuuksia harrastaa seksiä. Tapahtuneiden asioiden käsitteleminen voi tuntua työläältä yksin. Mikäli kaipaisit tukea itsetunnon vahvistamiseen tai tapahtuneiden asioiden hyväksymiseen, on ystävälle tai ammattilaiselle aina lupa puhua. Munan kokoa ei voi muuttaa, eikä toisten sanoja saa sanomattomiksi, mutta asiat on mahdollista oppia käsittelemisen kautta hyväksymään. Olethan matalalla kynnyksellä yhteydessä meihin uudestaan, jos yhtään siltä tuntuu. Olemme täällä sinua varten. Tarvittaessa apunasi ovat lisäksi Tukinetin ja Kriisipuhelimen palvelut.
Samaan aihepiiriin annetun aiemman vastauksen löydät täältä.
Neuvonnan tiimi