Miksi jotkut paheksuvat, kun poika ns. hyppii kukasta kukkaan?
Miksi jotkut paheksuvat, kun poika ns. hyppii kukasta kukkaan? Olen saanut kokea tuollaista, kun olen viettänyt tosi aktiivista vaihetta tyttöjen kanssa. Se on minusta väärin. Pidän tyttöjen nautinnosta huolta, ja heidän mielestä seksi kanssani on ollut kivaa. Käytämme kondomia aina yhdynnässä, ja muutamaa kertaa lukuun ottamatta on minulla ollut kondomi suuseksissäkin. Aion jatkaa samalla tavalla kokemuksia keräten. Onhan tämä ok?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen muodostaa näkemyksensä ja mielipiteensä muun muassa arvojensa ja moraalikäsityksensä, saadun (seksuaali)kasvatuksensa ja ihmissuhdemalliensa sekä elämänkatsomuksensa mukaan. Myös ympäristön asenteet tai aiemmat elämänkokemukset saattavat vaikuttaa asiaan. Näiden tekijöiden pohjalta luodaan oma maailmankuva ja käsitys oikeasta ja väärästä. On hankalaa sanoa tarkasti, miksi ns. kukasta kukkaan hyppiminen herättää paheksuntaa. Osalla saattaa näkemykseen vaikuttaa jokin aiemmin mainittu seikka tai niiden yhteistekijät. Osa taas on sinut kyseisen toimintatavan kanssa. Jos toisten puheet ovat jääneet vaivaamaan, voit ottaa asian esiin heidän kanssaan ja kysyä, miksi tilanteesi herättää heissä tunteita. He ovat parhaita henkilöitä vastaamaan kysymykseesi.
Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ja päätäntävalta seksielämästään. Seksiä saa harrastaa vaihtuvien kumppanien kanssa, jos siihen on henkilöiden suostumus. Oleellista on, että olette aina keskustelleet seksikumppanin kanssa molempien toiveista ja rajoista ja henkilö on tietoinen siitä, että kyse pelkästä satunnaisesta seksistä. Kuten mainitsitkin, kaikissa seksin muodoissa on tärkeää muistaa kondomin käyttö. Mikäli heräisi epäilys seksitaudin mahdollisuudesta, on hyvä käydä seksitautitesteissä ja informoida asiasta myös eteenpäin kumppaneilleen. Noin muutoin voit toteuttaa seksuaalisuuttasi sinulle sopivalla tavalla jatkossakin.
Neuvonnan tiimi