Miksi naisilla on immenkalvo ja onko sillä jokin tehtävä?
Miksi naisilla on immenkalvo? Onko sillä jokin tehtävä? Kun tuntuu että siitä on vaan harmia, kun mikään ei meinaa millään mennä sisälle vaikka kuinka olisi kiihottunut ja kostea jne, ärsyttävää. Ei se sinällään haittaa kun en harrasta yhdyntöjä, mutta masturbointia olisi kiva voida kokeilla monipuolisemmin…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Immenkalvoksi kutsutaan joustavaa kudosta, joka kehystää emättimen aukon sisäpuolta. Immenkalvon tarkoitus on suojata emätintä. Tutkijoiden mukaan immenkalvo on kudosta, joka on sikiöaikana jäänyt yli emättimen kehittyessä. Kudoksen määrä vaihtelee aina henkilön mukaan ja joillain immenkalvon aukko on joustavampi kuin toisilla.
Ihmiskehoja on erilaisia ja on olemassa muitakin, joiden immenkalvon aukko on ahdas. Oma tilanne saattaa harmittaa etenkin silloin, jos kaipaisi uudenlaisia hyväilytapoja. Immenkalvoa voi yrittää varovasti venytellä puhtain sormin. Sormien päälle voi laittaa lisäksi hieman liukuvoidetta tai vaseliinia. Kaikenlaisen kosketuksen tulisi kuitenkin tuntua miellyttävältä, joten jos jokin sattuu, on tärkeää pitää taukoa. Myöskään mitään liian isoa välinettä tai esinettä ei saisi laittaa väkisin sisäänsä.
Masturbointia voi harrastaa muillakin tavoin kuin esimerkiksi laittamalla sormen tai vaikkapa seksilelun sisäänsä. Kehossa on sukuelinten lisäksi lukuisia kohtia, joiden hyväilystä on mahdollista nauttia aina orgasmiin asti. Näitä kohtia voi rohkeasti etsiä masturboinnin aikana. Mikäli penetratiivinen masturbointi on hankalaa, voit testata esimerkiksi klitoriksen stimuloimista eri tavoin. Tähän artikkeliin on koottu neuvoja aihepiiriin liittyen.
Jos tilanne hankaloittaa elämääsi, voi asian ottaa puheeksi lääkärin kanssa. Lääkäri osaa antaa tietoa ja apua immenkalvoon liittyvissä asioissa. Tilanteessa ei ole mitään noloa, sillä tällaiset seikat huolettavat muitakin. Seksiin ja seksuaalisuuteen liittyen saat tarvittaessa apua neuvontapuhelimestamme. Toivottavasti löydät sinulle mieleisen masturbointitavan. Lisätietoa immenkalvosta saat täältä.
Neuvonnan tiimi