Minua pohituttaa Bi sukupuolisuus. Tykkään molemmista puolista uin naiseten uikkareissa...
Minua pohituttaa Bi sukupuolisuus. Tykkään molemmista puolista uin naiseten uikkareissa uida. Yksi ongelmia on se jos saan kumppanin niin miten selittäisin asian hänelle. On haastavaa olla Bi ja se välillä rasittaa. Millä tavoilla kertoisin jos saan kumppanin jossa vaiheessa.? Jos kumppani on Heteropuplinen ?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalinen suuntautuminen voi olla hyvin joustava ja se on aina jokaisen itse määriteltävissä. Biseksuaalisuudella tarkoitetaan sitä, että henkilö voi olla seksuaalisesti ja/tai romanttisesti kiinnostunut sekä oman sukupuolen että muiden sukupuolten edustajista. Biseksuaali voi hyvin olla suhteessa, jonka toinen osapuoli on hetero.
Ei ole yhtä tapaa kertoa omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan. Omasta biseksuaalisuudesta voi kertoa halutessaan jo tutustumisvaiheessa. Jos asiasta suoraan puhuminen tuntuu liian vaikealta, voi kumppanille esimerkiksi kirjoittaa kirjeen ja palata keskusteluun, kun kirje on luettu. Kumppanille voi kertoa, että hän saa kysyä kysymyksiä, jos häntä asiassa jokin mietityttää.
Kerrot, että on välillä haastavaa olla bi. Onko sinulla lähipiirissäsi ystäviä tai muita ihmisiä, joiden kanssa voit jutella asiasta? Jos haluat, voit hakea vertaistukea esimerkiksi Setan jäsenjärjestöjen pitämistä ryhmistä.
Seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta voi lukea lisää tästä artikkelistamme.
Sukupuolen moninaisuudesta tietoa löytyy tästä artikkelistamme.
Oona Turunen