Miten pääsee eroon kielletyistä kiihottumisen aiheista?
En haluaisi ja pelkään, että muut tajuavat sen jotenkin. Yritän juoda aina välillä alkoholia, että en ajattelisi niin, mutta aattelen silti aina niin taas.
Nuoret 4–>10v tytöt kiihottavat. Heitä näkee kauppakeskuksissa, ja ovat niin välittömiä. Se kiihottaa.
Pääseekö näistä tuntemuksista ikinä millään eroon???

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että otit meihin yhteyttä. Kuvaamiesi ajatusten kanssa ei pidä jäädä yksin.
Ihminen ei voi itse valita omia seksuaalisia mieltymyksiään eikä sitä, minkä hän kokee kiihottavaksi. Mieltymys tai fantasia ovat eri asioita kuin teot oikeassa elämässä. Kaikkia fantasioita ei voi toteuttaa tosielämässä.
Ymmärrettävästi mainitsemasi ajatukset voivat kuitenkin saada aikaan pelkoa ja tarpeen poistaa asia mielestään. Tyypillisesti alkoholi voi olla keino turruttaa aistejaan ja työntää ajatukset taka-alalle. Pidemmän päälle tämä vaikuttaa henkisen hyvinvoinnin lisäksi myös fyysiseen hyvinvointiin. Omia tuntemuksiaan on kuitenkin mahdollista tutkia ja oppia hyväksymään ja elämään niiden kanssa.
Lapsikohteinen seksuaalisuus on tabu asia. Olet ottanut kuitenkin tilanteen jo nyt rohkeasti esiin. Kuvaamiesi ajatusten kanssa ei saa jäädä yksin, vaan on tärkeää hakeutua keskusteluavun piiriin. SeriE-hankkeen ammattilaiset ovat erikoistuneet mainitsemiisi teemoihin. Heille voi puhua syvimmätkin tunteensa avoimesti, joten syytä pelkoon ei ole. Olethan heihin jatkossa yhteydessä. Yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi