Miten seksistä voisi saada mahdollisimman paljon nautintoa? Voisiko se tuntua...
Miten seksistä voisi saada mahdollisimman paljon nautintoa? Voisiko se tuntua niin hyvälle, että unohtaisi kaiken muun olemassa olon, eli menettäisi tavallaan tietoisuuden ulkopuolisesta maailmasta seksin ajaksi? Olen 17v tyttö.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kehossa on sukuelinten lisäksi runsaasti kohtia, joita koskettelemalla voi tuottaa itselleen tai toiselle mielihyvää. Joko yksin tai seksikumppanin kanssa voi halutessaan testata, miltä oma tai toisen kosketus tuntuu ympäri kehoa. Lisäksi voi kokeilla monenlaisia hyväilytapoja kehon eri osilla ja vaihdella kosketuksen voimakkuutta. Mukaan voi ottaa myös seksivälineitä, jos ajatus niistä ei tunnu vieraalta.
Koska seksuaalisuus on moniulotteinen asia, on fyysisten tekijöiden lisäksi hyvä huomioida seksuaalisuuden psyykkinen ulottuvuus ja sen osuus nautintoon. Seksuaalista nautintoa voivat lisätä esimerkiksi positiivinen minäkuva, luottamus seksikumppaniin ja hyvä keskinäinen kommunikointikyky. Ihmisen keho on hyvin ainutlaatuinen kokonaisuus ja siksi ei ole mitään yhtä oikeaa keinoa saada seksuaalista nautintoa. Rohkeasti kokeilemalla voi löytää oman tapansa nauttia.
Joissakin tapauksissa seksi saattaa tuntua niin hyvältä, että unohtaa ympärillä olevan maailman. Jokainen kokee nautinnolliset hetket aina omalla yksilöllisellä tavallaan ja monesti myös seksikertojen välillä voi olla eroja tuntemusten suhteen. Seksin tulisi olla ennen kaikkea iloinen asia, joten nautintoa ei kannata tavoitella pakotetusti. Kehon viestejä seuraten ja mahdollisen seksikumppanin kanssa jutellen on mahdollista löytää sopivin tapa saada mielihyvää.
Mikäli aihepiiri kiinnostaa sinua edelleen, olet aina tervetullut juttelemaan kanssamme lisää neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi