Miten toisen sukupuolen sukuelimiin olisi hyvä alkaa tutustua?
Miten toisen sukupuolen sukuelimiin olisi hyvä alkaa tutustua? Olen tyttö, ja mietin lähinnä, kuinka minun pitäisi pojan sukuelimiä kosketella, ja mitä kaikkea niistä pitäisi tietää. Ensin varmaan kosketellaan sormilla. Mistä tiedän, kuinka esinahkaa liikutellaan terskan päällä? Kun aletaan käyttää suuta, ollaan kai hyvin pitkällä seksissä. Voiko poika hätkähtää, kun tyttö ekan kerran koskettaa pippeliä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei ole mitään tietynlaista oikeaa tapaa tutustua toisen sukuelimiin. Niin kauan kuin kuuntelee toisen toiveita ja kunnioittaa tämän rajoja, ei voi tehdä mitään väärin. Ennen koskettelemista kannattaa tutustua poikaan paremmin ja jutella sukuelinten koskettelemisen mahdollisuudesta. Jos toinen on kiinnostunut sukuelinten koskettelusta, voi pojalta kysyä, mistä kohtaa häntä saa kosketella ja millä tavoin.
Sukuelimiin voi tutustua ensin ihan vain näkemällä toisen sukuelimet alasti, jos se tuntuu molemmista hyvältä. Joillekin riittää jo tämä, toiset haluavat tutustua vielä tarkemmin toisen kehoon. Mikäli haluaa edetä tutustumisessa, voi toisen sukuelimiä kosketella hellästi sormin. Kosketustapaa voi vaihdella esimerkiksi sivelystä hierontaan. Mikä tahansa kosketustapa käy, kunhan muistaa kysyä, tuntuuko kosketus tai kosketuksen voimakkuus kumppanista hyvältä.
Jokaisen esinahka on omanlaisensa ja on yksilöllistä, kuinka paljon esinahka liikkuu terskan päällä. Usein esinahkaa saa kuitenkin kevyesti liikuteltua edestakaisin terskan päällä esimerkiksi peukalon ja etusormen avulla. Kumppanilta kannattaa kysyä, tykkääkö hän esinahan liikuttelusta sekä kuinka hän toivoo esinahkaansa liikuteltavan. Esinahan liikuttelemisen vaikeudesta ei ole syytä olla huolissaan, sopivan tavan oppii varmasti.
Monesti hyväilyt aloitetaan esimerkiksi koskettelemalla toista käsin ja tämän jälkeen toista saatetaan hyväillä vaikkapa suulla. Kyseinen järjestys ei kuitenkaan ole pakollinen. Seksin osapuolet saavat itse päättää, millaiset hyväilyt sopivat heille. On kuitenkin ihmisiä, joille suulla tehdyt hyväilyt tuntuvat intiimimmiltä kuin käsillä toteutetut hyväilyt. Tämän takia he saattavat kokea, että seksissä ollaan jo pitkällä, jos hyväillään suulla toista. Omaa sisäistä kokemustaan on hyvä kuunnella ja kunnioittaa, sillä kaikki näkemykset asian suhteen ovat oikeita.
Riippuu paljon ihmisestä, hätkähtääkö hän, jos hänen pippeliään kosketaan ensimmäistä kertaa. On kuitenkin mahdollista, että näin voi tapahtua. Tärkeintä on, että tilanne tuntuu molemmista turvalliselta ja hyvältä. Tällöin uskaltaa ilmaista ihan kaikenlaiset tuntemuksensa toiselle ja hetki pysyy miellyttävänä.
Mitään stressiä hyväilyistä ei kannata ottaa. Jokaisella on omat hyväilytapansa sekä hyväilymieltymyksensä. Oleellisinta on, että hyväilyt tuntuvat kummastakin mukavilta. Osaat varmasti hyväillä kumppaniasi, jos hyväilyihin eteneminen on jossain vaiheessa ajankohtaista.
Neuvonnan tiimi