Miten voisin saada orgasmin ja nauttia seksistä enemmän?
En ole ikinä saanut orgasmia. Muutaman kerran se on saattanut olla lähellä mutta ikinä en ole sitä saanut. Olen 17v nainen. Miten voisin saada orgasmin ja nauttia seksistä enemmän?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin miettii samoja asioita kanssasi etkä ole lainkaan ainoa, joka ei ole saanut elämänsä aikana orgasmia. Tämä ei tee kenestäkään huonoa tai outoa, mutta oma tilanne voi silti harmittaa.
Kerroit, että orgasmi on ollut lähellä muutaman kerran. Millaisia nämä kerrat ovat olleet ja voisiko niistä ottaa jotakin mallia tai vinkkiä onnistunutta jatkoa ajatellen? Kuuntelemalla kehoaan ja sen viestejä voi edetä kohti orgasmia. Hyväile niitä kohtia, joiden kosketteleminen tuntuu nautinnolliselta ja vältä niitä, jotka eivät tuota mielihyvää. Hyväillessä voi vaihdella myös erilaisia kosketustapoja ja voimakkuuksia. Lisäksi erilaisten seksivälineiden kokeilemisesta saattaa olla apua.
Joskus orgasmin harjoitteleminen on helpompaa yksin. Jos koet, että itsetyydytys kiinnostaisi sinua, voit harjoitella orgasmin saamista tällä tavoin silloin, kun sinulle sopii. Mitään stressiä ei asiasta kannata ottaa, sillä parhaiten orgasmin voi saavuttaa rennolla ja rauhallisella asenteella. Vaikka orgasmia ei tulisikaan, on tärkeää olla itselleen armollinen ja antaa itselleen aikaa onnistua. Ei kannata lannistua, mikäli orgasmia ei heti kuulu, sinulla on koko loppuelämäsi aikaa onnistua orgasmin saamisessa.
Seksuaaliseen nautintoon liittyvät asiat ovat saaneet aikaan pohdintaa muissakin. Sinua voisikin hyödyttää meille hiljattain tullut kysymys, jonka vastauksen löydät täältä. Myös meidän neuvontapuhelimemme tai seksuaalineuvojan vastaanoton puoleen on sallittua kääntyä, jos asia painaa omaa mieltä. Yhteystiedot saat tämän linkin takaa.
Neuvonnan tiimi