Moi. Aina kun näen kauniin, tiimalasi-vartaloisen naisen, tulen kateelliseksi. Haluaisin...
Moi. Aina kun näen kauniin, tiimalasi-vartaloisen naisen, tulen kateelliseksi. Haluaisin itse myös omata leveän lantion, tissit sekä pyöreän pepun ja olla kaunis. Kotona tykkään pukeutua kireisiin naisten vaatteisiin sekä korkokenkiin, meikata sekä juoda kuohuviiniä. Tunnen itseni todella seksikkääksi. Ajatus vain siitä, että olisin mahdollisesti trans, ällöttää. Naiseksi laittautuneena haaveilen myös ottavani suihin, mutta en pidä itseäni homonakaan. Mikä olen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Et ole tilanteessasi yksin, sillä moni muukin pohtii samanlaisia asioita kanssasi. Ihminen ilmaisee sukupuoltaan esimerkiksi omalla olemuksellaan, kehonkielellään ja pukeutumisellaan. Ihmisellä on sukupuolesta riippumatta sekä maskuliinisia että feminiinisiä puolia ja näiden puolien ilmaiseminen on sallittua juuri sillä tavoin ja sen verran, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Jos sinusta tuntuu tällä hetkellä luontevimmalta pukeutua kotona naisten vaatteisiin, voit näin toimia. Ihmisellä saattaa olla myös hyvin erilaisia fantasioita, joista jotkut ilmenevät vain tietyissä hetkissä. Myös fantasioista on luvallista nauttia.
Millainen tilanne sinulla tällä hetkellä on? Kerroit, että koet kateuden tunteita ja ällötystä. Onko tilanteesi vaikuttanut muutoin negatiivisesti elämänlaatuusi? Jokainen ihminen on oma ainutlaatuinen kokonaisuutensa. Siksi joskus voi olla vaikeaa määritellä itseään mihinkään ”lokeroon”. Joillekin näkemys omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan tai sukupuolestaan voi muodostua ajan myötä, toiset taas eivät halua määritellä itseään mihinkään lokeroon ja ilmentävät juuri kaikkia niitä puolia, joita itsestä löytyy. Kukaan ulkopuolinen ei voi kuitenkaan sanoa, miten sinun pitäisi itsesi määritellä.
Uusien puolien löytäminen itsestään voi aiheuttaa hämmennystä tai jopa pelkoa. Siksi keskustelu jonkun luotettavan ihmisen kanssa voi auttaa tilanteessasi. Jos sinua kiinnostaa, voit tutustua esimerkiksi Setan ja Sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskuksen sivuihin. Myös meidän palveluihimme saa olla uudestaan yhteydessä. Autamme sinua mielellämme lisää. Lisätietoa seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta löydät täältä ja sukupuolen moninaisuudesta täältä.
Neuvonnan tiimi