Nopea laukeaminen videolle ja huoli kestävyydestä kumppanin kanssa
Olen ihmetellyt, kun en pysty katsomaan yhtä pornovideota laukeamatta loppuun asti. Olen varmaan yli kymmenen kertaa katsonut sitä, ja tyydyttänyt tietysti itseäni samalla. Videolla nainen antaa suuseksiä miehelle, joka näyttää minusta täydelliseltä. Se on järjettömän kiihottavaa katsella. Miten voisin kestää sen loppuun asti? Kestäisinkö tytön kanssakaan juuri mitään, kun laukean noin herkästi? Mikä auttaisi tähän? Haluaisin nauttia seksistä jo tyttöjen kanssa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On sallittua kiihottua suuseksin katsomisesta ja tyydyttää itseään samaan aikaan. Joskus vastaan tulee erityisen kiihottavaa materiaalia, joka säilyttää kiihottavuutensa useammankin katselukerran jälkeen. Siinä ei ole mitään hävettävää, jos laukeaa ennen videon päättymistä. Mikäli sinusta tuntuu, että haluat pidätellä, voit pitää pienen tauon tyydytyksen lomassa ja ”jäähdytellä” videon vielä pyöriessä. Mikään pakko ei kuitenkaan ole näin toimia, etenkin, jos video on kovin pitkä. Jos siemensyöksy on tuloillaan, voi siemensyöksyn antaa tulla ja nauttia tunteesta. Monesti oma kestävyys voi muuttua ihan itsestään ajan myötä. Iän karttuessa ei välttämättä laukea enää niin nopeasti kuin murrosikäisenä.
Seksistä on lupa haaveilla ja moni muukin toivoo samanlaisia asioita kanssasi. Voit kokeilla seksiä tytön kanssa silloin, kun molemmat ovat valmiita etenemään seksiin. Itsetyydytyksen avulla oppii paljon omasta kehostaan ja sen reaktioista. Vaikka laukeaisikin toivottua nopeammin itsetyydytyksen aikana, ei kestävyys ole aina suoraan verrannollinen kumppanin kanssa harrastettuun seksiin. Joskus voi käydä niinkin, että kumppanin kanssa kestää paljon pidempään kuin itsetyydytyksen aikana. Kaikki tilanteet ovat yksilöllisiä ja niin itsetyydytys- kuin seksikerroissakin on eroja. Joskus laukeaa nopeasti, toisinaan ei.
Syytä nolostumiseen ei ole, vaikka sattuisikin laukeamaan odotettua aikaisemmin. Omista huolistaan ja toiveistaan kannattaa puhua kumppaninsa kanssa. Jos pelkäät, että laukeat liian nopesti suuseksissä tai yhdynnässä, voi ennen näihin toimintoihin etenemistä keskittyä vain kumppanin hyväilyyn ja mahdolliseen orgasmin saamiseen. Tämän jälkeen ei haittaa, vaikka laukeaisikin nopeasti, kun toinenkin on jo saanut orgasmin tai kokenut muilla tavoin nautintoa. Monesti uusi erektio on mahdollista saavuttaa hetken päästä uudelleen ja siemensyöksyn tuleminenkin saattaa kestää toisella kerralla hieman pidempään. On myös hyvä muistaa, että seksuaalista nautintoa voi tuottaa toiselle muillakin tavoin kuin sukuelimiä koskettelemalla. Laukeamista voi halutessaan yrittää viivyttää myös paksumpaa tekoa olevalla kondomilla tai kondomilla, jossa on puuduttavaa liukuvoidetta sisällä.
Seksi on muutakin kuin yhdyntää tai suuseksiä, joten kumppanin kanssa voi etsiä sellaisen seksitavan tai seksiasennon, jossa siemensyöksy ei tule yhtä helposti. Seksissä on muitakin merkittäviä tekijöitä kuin yhdynnän kesto eikä kestävyys tarkoita samaa kuin hyvä rakastaja. Seksissä tulee kuunnella ja huomioida kumppania tämän toivomalla tavalla. Lisäksi tärkeää on mukava tunnelma ja suorituspaineeton tilanne. Turvallisessa suhteessa on myös tilaa erilaisille kommelluksille. Niihin kannattaa suhtautua lempeästi huumorilla. Aina on mahdollista yrittää uudestaan, jos jokin ei suju odotetusti.
Mikäli laukeamiseen liittyvät asiat mietityttävät tai huolestuttavat sinua jollakin tavalla, voi asiasta jutella tarkemmin esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa. Myös neuvontapuhelimessa voi käsitellä omia huoliaan, jos kaipaa vielä lisäneuvoja asiansa suhteen. Halutessasi voit myös käydä lukemassa pornoa käsittelevän artikkelimme täältä ja ekaa kertaa käsittelevän artikkelimme täältä.
Neuvonnan tiimi