Olen ollut naimisissa 2v mieheni on 10v minua nuorempi, olemme...
Olen ollut naimisissa 2v mieheni on 10v minua nuorempi, olemme tapailuvaiheessa olleet kiihkeitä ja ekana vuonna , sen vuoden alkupuoliskolla, mutta lähtenyt hiipumaan seksi, ensin hänen aloitteestaan, sitten kun minä turhauduin, ja luovutin, en itsekkään enää halunnut, ja se oli uutta minulle, olen koko elämäni halunnut seksiä aina. Lopetin suhteemme alussa masturboinnin, luulin ettei mies pitänyt siitä. Nyt silloin tällöin kuukauden kahden välein sekstaamme.

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Kerrot suhdeseksin hiipumisesta, joka vaivaa sinua. Ei ole tavatonta, että suhteen alkupuolella seksielämä on vilkasta ja kiihkeää. Ja kun suhde vakiintuu ja arki astuu kuvioihin, seksuaalinen halu ja halukkuus tasaantuu.
Monesti seksistä puhuttaessa oletamme asioita, jotka eivät saata loppujen lopuksi olla edes totta. Tämä tuli mieleeni, kun kerroit lopettaneesi masturboinnin koska luulit, ettei kumppanisi pidä siitä. Kirjoitit myös, että jossain vaiheessa luovutit seksin suhteen. Se on taas mahdollisesti saattanut tuntua kumppanistasi siltä, että kiinnostuksesi seksiin on loppunut kokonaan.
Ainoa tie ratkaista ongelmia on puhuminen ja siten asiat selviävät. Ota rohkeasti asia puheeksi sellaisella hetkellä, joka on teille molemmille rento ja paineeton. Kerro mitä toivot ja mitä kaipaat teidän väliseltä seksiltä. Kysy kuinka kumppanisi kokee nykyisen seksielämän ja haluaisiko hän haluta enemmän tai useammin seksiä. Sen jälkeen pääsette pohtimaan ratkaisuja tilanteeseenne.
Jos kaipaatte keskustelutukea tai haluat jutella asiastasi seksuaalineuvonnassa vaikka puhelimitse, ota yhteyttä.
Neuvonnan tiimi