Olen ollut seksisuhteessa saman miehen kanssa n. 5 v. Hänellä...
Olen ollut seksisuhteessa saman miehen kanssa n. 5 v. Hänellä oli genit.herpes oireillut kerran aiemmin joten sovimme kondomin käytöstä joka kerta. 3 v jälkeen herpeksen sain, mutta silti jatkoimme käyttöä. Nyt hän haluaisi lopettaa kondomin käytön. Arveluttaa että voiko herpekseni jotenkin pahentua, eli voiko sen tavallaan uudelleentartuttaa jos virusta erittyy juuri sillä hetkellä vaikka oireita ei olekaan? Nyt olen päässyt vähällä enkä halua tämän pahenevan koska tämä suhde ei ole ikuinen.

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Mietit kondomin käytön lopettamista yhdyntäseksissä. On vaikea nähdä riskiä viruksen pahenemiselle, vaikka kondomi jätettäisiin seksistänne pois. Virus on jo kehossasi ja koska olet saanut sen kumppaniltasi, et voi saada sitä toista kertaa.
Toki huolellinen hygienia rakkulavaiheessa on tärkeää, ettei virusta siirry muihin kehon alueisiin kuten silmään tai huuleen.
Kerrot, että kumppanisi haluaisi lopettaa kondomin käytön. Sinulla on oikeus haluta sen käyttöä, jos se sinusta tuntuu paremmalta ajatukselta.
Jos haluat jutella asiastasi lisää, ole yhteydessä lääkäriin tai neuvontaamme täällä. Voit lukea muiden lähettämiä kysymyksiä herpeksestä täältä.
Neuvonnan tiimi