Olen seurustellut mieheni kanssa pari vuotta ja seksuaaliset haluni ovat...
Olen seurustellut mieheni kanssa pari vuotta ja seksuaaliset haluni ovat lähes loppuneet. Muutaman kerran kuukaudessa harrastetaan seksiä hänen ilokseen, vaikka itsellä ei huvita. Saan kuitenkin toisinaan yksinään masturboidessa enemmän mielihyvää erilaisten fantasioiden avulla. Mies ei tunnu olevan tyytyväinen tilanteeseen, ymmärrettävästi. En tiedä miksi en halua häntä. Läheisyyttä on kyllä muuten.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Elämän varrella on tavallista kohdata muutoksia seksuaalisessa halukkuudessa. Halukkuuteen voivat vaikuttaa monet eri tekijät, kuten väsymys, stressi, vaikea elämäntilanne, suorituskeskeisyys, haasteet parisuhteessa, oma minäkuva tai hormonaaliset syyt. Lisäksi fyysiseen tai psyykkiseen toimintakykyyn vaikuttavat sairaudet tai jotkin lääkkeet saattavat olla taustatekijänä haluun liittyvissä asioissa. Jokaisen tilanne on kuitenkin yksilöllinen.
Mukavaa kuulla, että masturboidessa koet mielihyvää fantasioiden avulla. Oletko jakanut fantasioita miehellesi tai haluaisitko toteuttaa niitä hänen kanssaan? Fantasioista ja sooloseksistä on sallittua nauttia myös yksin, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
Halujen eriparisuus voi joskus vaikuttaa parisuhteeseen. Millaista yhteiselonne muilla elämän osa-alueilla on? Hienoa, että teillä on läheisyyttä suhteessanne. Kosketuksen tai läheisyyden ei tarvitse aina johtaa seksiin ja sen avulla voi osoittaa huomiota toiselle sekä saada mielihyvää tai rentoutumista.
Omista tunteistaan ja kokemuksistaan olisi hyvä jutella avoimesti kumppaninsa kanssa. Vahvistakaa niitä seksuaalisuuden osa-alueita tai tapoja toteuttaa seksuaalisuuttanne, jotka tuottavat iloa tai mielihyvää tällä hetkellä. Jos esimerkiksi tykkäätte läheisyydestä, voitte miettiä, miten lisäisitte mukavia läheisyyttä sisältäviä hetkiä arjessanne. Koska asiaa saattaa olla hankalaa käsitellä kaksin, voisi teitä hyödyttää joko Sexpon neuvontapuhelimeen soittaminen tai ajan varaaminen seksuaalineuvojan luota. Näin tilanteeseen on mahdollista paneutua syvällisemmin. Myös omaa seksuaalista halua ja nautinnon lisäämistä voi käsitellä seksuaalineuvonnassa. Yhteystiedot löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi