Onko ok jos tyydyttää itseään todella useasti ja käy vieraissa...
Onko ok jos tyydyttää itseään todella useasti ja käy vieraissa mutta kun jätkä haluaisi seksiä niin vastaus on ei

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteet voivat joskus olla mutkikkaita ja aiheuttaa ristiriitatilanteita. Jokainen pariskunta saa itse luoda omanlaisensa ”pelisäännöt” suhteen toimimisen tueksi. Noin yleisesti ottaen itsetyydytystä pidetään luonnollisena tapana nauttia omasta seksuaalisuudestaan ja moni tyydyttääkin itseään myös parisuhteessa ollessaan. Sen sijaan vieraissa käymistä ei kaikissa suhteissa katsota hyvällä ja tällaisia tilanteita varten olisikin juuri hyvä keskustella siitä, mikä on omassa suhteessa sallittua ja mikä ei. Kun omista säännöistä pidetään kiinni, vältytään toisen osapuolen satuttamiselta ja säilytetään luottamus suhteessa.
On luonnollista, että seksihalut saattavat vaihdella ajoittain ja joskus halut voivat olla eriparisia kumppanien kesken. Tilanne voi tuntua loukkaavalta, etenkin, jos seksuaaliset halut ovat kohdistuneet johonkuhun toiseen kuin itseen. Halujen eriparisuuden taustalla voi olla monenlaisia eri syitä, joita olisi hyvä lähteä avoimesti selvittämään kumppanin kanssa. Tavallisesti tilanteen käsitteleminen synnyttää erilaisia tuntemuksia ja ajatuksia. Siksi voi olla helpompaa, jos asiaa yrittää käsitellä yksin tai yhdessä jonkun ulkopuolisen auttajan kanssa. Tällaisissa tilanteissa voi soittaa esimerkiksi neuvontapuhelimeemme tai varata ajan seksuaalineuvojan vastaanotolta, jolloin tilanteeseen voidaan paneutua vielä syvemmin. Yhteystiedot löydät täältä. Yksin ei tarvitse näitä asioita pohtia, joten toivottavasti löydät sinulle/teille sopivan auttamismuodon.
Maija Nieminen