Onko pippelissä jotenkin erilainen tuntoaisti kuin muussa kehossa?
Mietin sellasta että onkohan pippelissä jotenki tosi erillainen tuntoaisti kun muussa kehossa. kun pimpin pitäis tuntuu hyvältä kun se on kuuma ja märkä niin ainakin sanotaan mut sit jos laitan vaikka sormen johonki kuumaan ja märkään niin se tuntuu vaa ällöltä. niin sit tuntuuko se pippelissä erillaiselta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pippelissä on runsaasti hermopäätteitä, jotka tekevät pippelistä herkän kosketukselle. Täysin kuitenkaan pelkällä tuntoaistilla ei voi selittää sitä, miksi pimpin sijaan jokin muu kuuma ja märkä asia ei tunnu hyvältä. Esimerkiksi sormen laittaminen pimppiin voi tuntua yhtä kiihottavalta kuin pippelin laittaminen pimppiin. Seksiin ja nautintoon liittyykin kaikkien aistien yhteistyö. Tuntoaistimuksella on luonnollisesti merkittävä osa nautinnon kokemisessa. Aivot ovat kuitenkin tärkein elin seksin kannalta. Ajatus seksistä tai märästä pimpistä voi aivojen ja ajatusten tasolla synnyttää kiihottumista. Kun näkee ja kuulee, että toinen on kiihottunut erilaisista hyväilyistä, voi aistien yhteistyö saadakin aikaan ällötyksen sijaan kiihottumisen syntymisen.
Olet pohtinut mielenkiintoisella tavalla asiaasi. Tilannetta voi tarkemmin selvittää esimerkiksi biologian opettajan tai terveydenhoitajan kanssa.
Neuvonnan tiimi