Rikosilmoituksen tekeminen
Onko rikos prosessia mahdollista saada aikaan, kun seksuaalisen aktin toinen osapuoli ns varastaa kumppanin yksityisyydessä sijaitsevaa, henkilönkohtaiseen elinkeinoon ja työllistymiseen viittaavaa informaatiota ja saattaa jopa työllistää itsen kumppanin yksityisyydestä saadulla datalla? Jos itse aktin aikana tapahtuu rikoksen ei, eli näkymättömän todistusaineiston varaan viittaava syyte johon voi nojautua? Entä sama tilanne tapahtuen prostituution työn aikana?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Rikosilmoitus kannattaa tehdä aina, kun epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi. Rikosilmoituksen voi tehdä, olipa kyse seksityön aikana tapahtuneesta asiasta tai sitten muuna ajankohtana tapahtuneesta seikasta. Vaikka epäilisi rikoksen jo vanhentuneen tai itsellä ei olisi todisteita tapahtuneesta, kannattaa silti olla poliisiin yhteydessä. Omat tiedot voivat auttaa jotakuta muuta ja välttää rikoksen uusiutumisen. Ohjeet rikosilmoituksen tekemiseen saat täältä.
Olemme äskettäin vastanneet samantyyppiseen kysymykseen, jonka vastauksesta voisi olla sinulle hyötyä. Löydät vastauksen täältä. Lisää tukea ja tietoa voit saada Rikosuhripäivystyksen tai Tukinaisen palveluista. Myös me autamme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimessamme, jossa aihetta on mahdollista käsitellä tarkemmin ja luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi