Onko teidän mahdollista kertoa edes jotenkin mikä tekee yhdynnästä niin...
Onko teidän mahdollista kertoa edes jotenkin mikä tekee yhdynnästä niin ihanaa, kuin sanotaan? Yksilöllisiä eroja tietysti on, mutta mitä pojat pitävät siinä parhaana? Eikö yhdyntä ole teknisesti aika vaikeaa? Onko se erilaista, jos tyttö on neitsyt? Viedäänkö penis samalla tavalla emättimeen, jos tyttö on neitsyt? Onko pojalla enemmän vastuuta neitsyen kanssa kuin kokeneen tytön?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että pohdit asioita eri ihmisten näkökulmista. Kuten itsekin mainitsit, on vaikeaa sanoa, miksi yhdyntä on joistakin ihanaa. Joku voi nauttia tuntemuksista, joita yhdyntä saa aikaan, toinen pitää yhdynnän visuaalisesta puolesta, kolmas taas esimerkiksi tuoksuista tai mauista. Tällaisia asioita pohtiessa on myös hyvä muistaa, että seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää ja monesti nautinnollinen kokemus syntyy useammasta osatekijästä eikä niinkään jostakin tietystä seikasta. Joillekin yhdynnän voi tehdä ihanaksi myös se, että saa jakaa hetken tärkeän ihmisen kanssa ja kokee saavansa itselleen henkisellä tasolla jotakin. Lisäksi on olemassa ihmisiä, jotka eivät halua harrastaa mitään seksin muotoja ja tämäkin on täysin tavallista ja sallittua.
Yhdyntä voi olla joillekin teknisenä suorituksena hyvin yksinkertainen ja toisille taas haastavampaa. Etenkin erilaiset asennot voivat luoda omat tekniset haasteensa. Myös eri seksikertojen välillä voi olla eroja yhdynnän onnistumisen suhteen. Yleensä harjoittelemalla oppii löytämään molemmille mieluisan ja helposti onnistuvan asennon. Seksissä onkin tärkeää muistaa leikkimielisyys ja rento asenne.
On täysin mahdollista, että neitsyyttä ei seksin aikana huomaa mistään. Penis viedään samalla tavalla emättimeen, olipa kyseessä sitten neitsyt tai ei. Joissakin tapauksissa yhdyntä saattaa tuntua erilaiselta, jos tyttö on neitsyt ja immenkalvon aukko on ahdas, mutta tässä on yksilöllisiä eroja. Uuden kumppanin kanssa aloitettu seksielämä voi tuntua aina yhtä jännittävältä, vaikka oman neitsyyden/poikuuden olisikin ”menettänyt” jo aiemmin. Siksi keskustelutaito on yksi merkittävimmistä seksitaidoista, jotta yhdyntä tai seksin muut muodot tuntuisivat miellyttäviltä.
Seksin osapuolilla on aina tasavertainen vastuu luoda mukava ilmapiiri sekä miettiä yhdessä sellaisia hellimis- ja hyväilytekniikoita, jotka tuottavat iloa molemmille. Jos neitsyyteen liittyvät asiat mietityttävät, on toisen kanssa hyvä puhua omasta tilanteestaan, jotta kumppani osaisi edetä rauhalliseen tahtiin ja tilanne tuntuisi mukavalta. Mikäli jokin seikka aiheuttaisi kipua, kannattaa pitää tauko ja keksiä muita nautintoa tuottavia hyväilytapoja.
Eka kerta saattaa herättää monia uusia kysymyksiä. Jos sinulle tulee mieleen vielä lisää kysyttävää, voit olla yhteydessä neuvontapuhelimeen tai jutella tilanteesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa.
Neuvonnan tiimi