Pelko seksin harrastamisesta omasta taustasta johtuen
Olen miettinyt pitkään tänne kirjoittamista, rohkaistuin kun näin muutaman muun seksuaalirikollisen viestit.
Olen istunut 1.6 vuotta kivensisässä elämästäni, syytteenä raiskaus ja seksuaalipalveluiden osto alaikäiseltä (uhri oli 16v, luulin että oli täysi-ikäinen), katumus suuri ja vaikka vankilassa istuin niin tiedän että uhrit eivät ikinä toivu tästä. Olen pahoillani ja työskentelin kovasti että sain vahingonkorvaukset heille maksettua
Pelkään nykyisin seksin harrastamista, vaikka olen muuttun

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että uskalsit olla olla meihin yhteydessä. Yksin ei tarvitse jäädä itseä mietityttävien asioiden kanssa ja kuten huomasit, et ole ainoa maailmassa, jolla on samantyyppisiä kokemuksia kanssasi. Olet yhteiskunnan silmissä sovittanut tekosi ja hienoa, että osaat nykyään nähdä tapahtuneen myös toisen osapuolen näkökulmasta.
Koska oma ajattelutapasi on muuttunut, on ymmärrettävää, että myös näkemys seksuaalisuuteen ja seksin harrastamiseen liittyen on muuttunut. Et maininnut, pelkäätkö seksiä aktin tasolla vai kenties itseäsi ja omia reaktioitasi seksikumppania kohtaan? Vai onko pelkojen taustalla enemmänkin omat mieltymyksesi tai huoli rikosten uusimisesta? Pelko uusien ihmissuhteiden muodostumisesta ja mahdollisesta taustansa kertomisesta saattaa myös usein aiheuttaa huolta. Kaikenlaiset pelon aiheet ovat luonnollisia ja kertovat siitä, että ajatustyötä on tapahtunut tilanteen muuttamiseksi.
Vaikka tilanne saattaisi jännittää, omista peloistaan kannattaa jutella mahdollisen seksikumppanin kanssa. Pelkoja voi osittain yrittää vähentää esimerkiksi toisen iästä vakuuttumalla sekä suostumuksesta keskustelemalla ja varmistumalla suostumuksen saamisesta. Menneisyyttään ei voi muuttaa, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Sinua varmasti hyödyttäisi myös ammattilaisen kanssa keskusteleminen. Ammattilaisen kanssa tilannettasi on mahdollista käsitellä kokonaisvaltaisemmin. Olet lämpimästi tervetullut juttelemaan tapahtuneesta ja tunteistasi neuvontapalveluihimme. Tarvittaessa voit myös tutustua SeriE-hankkeen sivuihin. Kukaan ei tuomitse sinua ja voit jutella tilanteestasi luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi