Pikkarien näyttäminen kaverille
Oon ihastunut yhteen poikaan joka on mun kaveri. En uskalla mitään seksiin liittyvää tehdä vielä mutta voisko hän tykätä siitä jos vaikka näyttäisin hänelle mun pikkarit? Toki kysyisin eka häneltä että haluaako hän? Mutta voisko poika tykätä ihan vaan sellaisesta jo?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että elämässäsi on kiva ihminen, johon olet ihastunut. Ihastuksen lähellä saattaa syntyä myös seksuaalisia ajatuksia, joissa ei ole mitään pahaa.
Jos tunnette hyvin ja olette puhuneet tunteistanne, voi oman toiveen ottaa esille. Mikäli poika ei tiedä tunteistasi, saattaa pikkarien näyttämiseen liittyvä yhtäkkinen ehdotus tuntua suorasukaiselta. Tällöin asian voi ottaa puheeksi ensin esimerkiksi aihetta sivuten. Täysin toisen reaktiota ei voi etukäteen ennustaa; jotkut saattavat olla innostuneita tilanteen toteuttamisesta, toiset taas suhtautuvat ehdotukseen varovaisemmin. Ainoastaan poika itse osaa sanoa, voisiko hän tykätä pikkariesi näkemisestä. Ihastunut ja seksuaalisesti kypsä ihminen saattaa olla kiinnostunut tilanteen toteuttamisesta. Jokainen kuitenkin kypsyy omassa tahdissaan, joten toista ei tule painostaa mihinkään.
Ennen kuvaamasi tilanteen toteuttamista on hyvä käydä läpi molempien toiveet ja rajat. Kaiken toiminnan tulee perustua molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen. Hyvässä ihmissuhteessa kunnioitetaan kummankin rajoja, joten voit aivan hyvin kertoa, ettet ole valmis seksiin. Seksiin ei kannatakaan edetä liian nopeasti, mikäli ei koe olevansa siihen vielä valmis. Ihminen yleensä tietää, milloin on oikea hetki seksille.
Mikäli kaipaisit vielä lisää tukea tai neuvoja, juttelemme aiheesta mielellämme kanssasi lisää neuvontapuhelimessamme. Yhteystietomme löydät täältä.
Neuvonnan tiimi