Poikaystävän seksihalut
Olen ollut yhden pojan kanssa pari kuukautta. Viime viikkoina meillä on ollut seksiä lähes joka ilta. Se on muuttunut molempien mielestä paremmaksi koko ajan. Poikaystävä kertoi eilen omista haluistaan. Yllätyin, kun hän sanoi, että hän haluaisi minua kolme kertaa päivässä. Hän sanoi suoraan, että olisi ihanaa, kun seksiä olisi joka aamu, ilta ja iltapäivälläkin kotiin tultua. Onko noin suuret halut normaalia, vai onko hänellä poikkeuksellisen voimakkaat seksihalut? Hän on 19v.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että olette pystyneet puhumaan seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Seksi voi monesti muuttua entistä nautinnollisemmaksi, kun oppii tuntemaan kumppania paremmin ja tietää, mistä kumpikin tykkää.
Haluun liittyvät asiat vaihtelevat paljon ihmisen mukaan. Esimerkiksi nuorella ihmisellä tai uudessa ihmissuhteessa olevalla henkilöllä halukkuutta voi esiintyä enemmän kuin iäkkäämmällä tai tasaisemmassa elämäntilanteessa elävällä. Myös muut yksilölliset tekijät voivat vaikuttaa haluun.
Seksiä saa harrastaa sen verran, mikä molemmista tuntuu hyvältä. On hyvin tavallista myös kokea jonkinasteista halujen eriparisuutta suhteessa. Monessa parisuhteessa keskustellaankin siitä, millä tavoin molemmat voisivat olla tyytyväisiä seksielämäänsä. Mikäli koet, että seksin harrastaminen kolme kertaa päivässä ei tunnu sinulle sopivalta asialta, on omat tunteet hyvä ottaa puheeksi. Voitte miettiä, pystyisikö poikaystäväsi esimerkiksi itsetyydytyksen kautta nauttimaan seksuaalisuudestaan niinä hetkinä, kun seksin harrastaminen ei sinulle mahdollisesti sovi. Yhdessä teidän on mahdollista löytää molemmille sopiva tapa toteuttaa seksuaalisuuttanne.
Jos asia jollakin tavalla vaikuttaisi kielteisesti suhteeseenne, kannattaa kääntyä esimerkiksi seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin puoleen. Yhteystietomme löydätte täältä.
Neuvonnan tiimi