Pyllyn kommentointi
Vaihdoin koulua, kun muutimme toiselle paikkakunnalle. Pojat käyttäytyvät minusta ikävästi, kun viheltelevät minulle, kun kuljen heidän ohi. Joku välillä kommentoi kuuluvasti farkkujani ja pyllyäni. Entisessä koulussa ei ollut tuollaista. Mitä minä voisin tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävää, että pojat viheltelevät kulkiessasi ohi ja kommentoivat kehoasi. Pojille voi sanoa, että heidän toimintansa loukkaa sinua. Voit pyytää heitä avoimesti lopettamaan toimintansa. Myös kavereilta voi saada tukea asian esille ottamiseksi. Saattaa myös olla, että joku toinenkin on kokenut samanlaisia asioita. Tällöin kaverilta on mahdollista saada vertaistukea. Jos kommentointi ei lopu, kannattaa asiasta sanoa opettajalle.
Aihepiiri on yleinen huolenaihe. Siksi sinua voisi myös hyödyttää nämä aiemmin annetut vastaukset, jotka löydät täältä ja täältä. Tilanteesta ja huolistaan kannattaa aina puhua luotettavalle aikuiselle tai soittaa esimerkiksi neuvontapuhelimeen. Olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi