Pyllyn löystyminen anaaliseksissä
Harrastetaan seksikaverin kanssa säännöllisesti ”persepanoa” ja molemmat tykätään siitä kovasti.. siihen liittyen pitäisi saada lisää tietoa. Kuinka usein sitä voi tehdä ettei käy terveyden päälle, löystyykö pylly pitkässä juoksussa koska kaverini penis on jonkunverran normaalia isompi ja onko siitä löystymisestä yksinään haittaa? Olen myös hiukan masokisti ja nautin myös anaaliseksin aiheuttamasta kivusta. Onko se kovin suotavaa? Ja onko vielä muita riskitekijöitä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, jos olette löytäneet teille sopivan seksitavan ja haluatte huolehtia myös turvallisuuteen liittyvistä seikoista. Anaaliseksissä onkin tärkeää edetä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Tämä taas vähentää riskien syntymistä ja luo turvallisuutta seksitilanteisiin.
Yleisesti ottaen anaaliseksiä voi harrastaa rauhallisin mielin omaa kehoaan kuunnellen. Mitään tarkkaa määritelmää ei ole sille, kuinka usein anaaliseksiä voi harrastaa. Tilanteet riippuvat hieman seksin harrastajista itsestään sekä heidän kehoistaan. On myös yksilöllistä, miten keho reagoi anaaliseksiin. Koska peräsuolessa ei ole luonnollista liukastetta, saattaa riittävän liukasteen puute toisinaan synnyttää esimerkiksi haavaumia. Joissakin tapauksissa, voi olla myös niin, että kovaotteinen anaaliseksi saattaa saada aikaan joitakin muutoksia kehossa. Tällaisia seikkoja voi pyrkiä estämään rauhallisella etenemisellä ja kehonsa viestien kunnioittamisella. Väkisin ei kannata laittaa mitään peräaukkoon sisään. Jos pyllyn löystyminen huolettaa, kannattaa tilanteesta jutella tarkemmin lääkärin kanssa. Lääkäriltä saa tietoa omaan terveyteensä ja anaaliseksin turvallisuuteen liittyen.
On olemassa ihmisiä, jotka nauttivat kivun tunteesta. Seksistä saa nauttia itselleen sopivalla tavalla. On kuitenkin hyvä pyrkiä kuuntelemaan myös kehoaan ja sovittamaan seksissä rajat niin, ettei tule satuttaneeksi itseään. Jos itseä huolettaa omat masokistiset taipumukset, voi miettiä, pystyisikö jossakin seksin muussa muodossa toteuttamaan turvallisemmin masokistisia mieltymyksiään. Seksikaverin kanssa on myös tärkeää jutella molempien rajoista ja sopia erilaisista ilmaisutavoista, joilla turvallisuutta pidetään yllä. Jos omat henkiset tai fyysiset rajat ylitetään, kannattaa anaaliseksin harrastaminen lopettaa siltä kerralta ja pohtia muiden seksitapojen mahdollisuuksia.
Jos teitä kiinnostaa, voitte lukea anaaliseksistä täältä ja täältä. Mahdollisten BDSM-mieltymyksien turvallisesta toteuttamisesta saatte tietoa täältä.
Neuvonnan tiimi