Räsypokan pelaaminen ja kiihottuminen
Mä meen kotibileisiin ja mulle kerrottiin että siellä pelataan räsypokkaa. Mä en oo ikinä nähnyt ketään tyttöä nakuna niin ootan sitä tosi innolla ja vähän jännittää kyllä kans. Mitä jos sit alkaa seisoo ihan kauheesti kun näkee tyttöjä vähissä vaatteissa? Ja pitäiskö mun ottaa kortsuja mukaan jos sit kaikkii kiihottaa kun toiset on nakuna ja vois ehkä päästä nussimaan jos joku tyttö haluis?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei hätää, vaikka kotibileet ja räsypokan pelaaminen vähän jännittäisivätkin. Kaikki uudet asiat voivat tuntua ensin jännittäviltä. Myös muut bileisiin osallistuvat saattavat jännittää samoja asioita. Mukavaa, että suhtaudut tilanteeseen kuitenkin innostuneesti. Yhdessäolon kuuluisikin tuntua innostavalta ja kivalta.
On täysin luonnollista, jos alkaa seistä nähdessään tyttöjä vähissä vaatteissa. Tällä tavalla saattaa käydä myös jollekulle toisellekin osallistujalle. Seisokkia voi yrittää piilottaa esimerkiksi valitsemalla päälle sopivasti seisokin peittäviä vaatteita tai vaihtelemalla istuma-asentoja, jotta seisokki ei näy, mikäli vaatteita on vain vähän päällä. Voi hyvinkin olla, että seisokkia ei synnykään, joten asiasta ei kannata liikaa olla etukäteen huolissaan. Jos seisokki syntyisi, ei asiasta tarvitse nolostua. Mikäli tuntee kiihottuvansa, voi hetkeksi mennä vessaan odottelemaan seisokin laskemista. Seisokki laskee sitten ajan mittaan itsestään.
On vastuullinen ajatus ottaa huomioon myös ehkäisyyn liittyvät seikat. Kortsujen olemassaolosta ei ole mitään haittaa, joten kortsuja voi ottaa varmuuden vuoksi mukaan. Kaikkia ei välttämättä kiihota räsypokan pelaaminen ja siihen liittyvä nakuilu, mutta tässä voi olla eroja ihmisten suhteen. Mikäli tilanne herättäisi jossakussa kiinnostavassa tytössä kiihotuksen tunteita, voi molempien suostumuksella kokeilla nussimista. Lisätietoa ekasta kerrasta löydät tarvittaessa täältä.
Neuvonnan tiimi