Seksiasiat ällöttävät miestä
Olen yhdessä 30 v miehen kanssa jolle olen eka. Olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta ja vasta nyt mies on seksuaalisesti rohkaistunut. Koko suhteemme ajan meillä on ollut ongelmana seksiasiat, koska miestä on ällöttänyt. Alussa ei halunnut edes koskea minun alakertaani, koska kuulemma se on ällöttävää.Kuitenkin sanoi että hän on hetero. Hän on itse kuvaillut, että ”kai sitä voi vain kehitys näissä asioissa viivästyä”. Tulee mieleen teinipoika, joka yökkäilee seksille. Mikä tämän selittää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen oma seksuaalihistoria, seksuaalikasvatus, lapsuudenkodissa omaksuttu asenne seksuaalisuutta kohtaan, maailmankatsomukselliset asiat tai jonkinlaiset traumat voivat vaikuttaa seksielämään ja ihmissuhteisiin. Osa ihmisistä ei myöskään koe olevansa kiinnostunut seksiin tai seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Taustatekijät ovatkin jokaisella yksilölliset. Monesti tilanteen takana voi olla monisyisiäkin vaikuttajia, jotka liittyvät toisiinsa.
Millainen koskettelu tai mitkä seksin muodot onnistuvat teiltä ilman ällötystä? Hyvin sujuvien asioiden kautta voi yrittää vahvistaa seksuaalista yhteyttä ja saada myönteisiä yhteisiä kokemuksia. On myös hyvä muistaa, että seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Voitte edetä sen mukaan, mikä tuntuu molemmista hyvältä, sillä koskettelemisen ja/tai seksin tulisi olla miellyttävä asia kummallekin. Halutessanne voitte kokeilla esimerkiksi hellyysharjoitusta. Sisältyykö arkeenne muutoin kosketusta tai läheisyyttä? Myönteinen kosketusyhteys ilman seksuaalista motiivia voi vahvistaa suhdetta ja helpottaa tunneilmaisua.
Tilanne saattaa herättää monenlaisia tunteita, joista olisi hyvä puhua toiselle. Myös ammattilaisen puoleen on sallittua kääntyä joko yksin tai kumppaninsa kanssa, mikäli aihepiiri edelleen mietityttää. Autamme mielellämme lisää muissa neuvontapalveluissamme.
Neuvonnan tiimi