Seksiin liittyvät asiat eivät kiinnosta
Miten on mahdollista, että tykkään tosi paljon lukea eroottisia/romanttisia tarinoita, mutta en halua masturboida tai harrastaa seksiä oikeasti enkä halua katsoa pornoakaan? Minusta seksijutut tosielämässä ovat vähän ällöjä, kun on kaikkia eritteitä ja tauteja ja raskaudenpelkoa ehkäisystä huolimatta ja pitäisi osata luoda ihmissuhdekin, ei vaan innosta ollenkaan… Olenko ihan outo?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen ihminen on oma yksilönsä ja siksi ihmisten kiinnostuksen kohteet vaihtelevat laajalti. Tämä pätee niin seksuaalisuuden saralla kuin elämässä muutenkin ja on osoitus mielenkiinnon kohteiden moninaisuudesta.
Et ole lainkaan outo, vaikket olekaan kiinnostunut seksiin liittyvistä asioista. On sallittua käyttää aikaansa juuri sellaisiin asioihin, jotka itseä tällä hetkellä kiinnostavat. Jos tykkää eroottisten tai romanttisten tarinoiden lukemisesta, voi niitä halutessaan lukea.
On toisiakin, jotka saattavat olla kiinnostuneita kuvaamistasi asioista, mutta eivät halua esimerkiksi masturboida tai harrastaa seksiä. Seksuaalisuuden muotoja on monenlaisia ja maailmassa on esimerkiksi henkilöitä, jotka kokevat itsensä aseksuaaleiksi. Jokainen saa kuitenkin määritellä itse oman näkemyksensä seksuaalisuudestaan. Tärkeintä on, että tekee vain sellaisia asioita, jotka kiinnostavat itseä ja jotka tuntuvat hyviltä. Omannäköistä elämää on sallittua elää ja jos seksin harrastaminen tai ihmissuhteen luominen ei tunnu itselle omimmalta asialta, ei näin ole pakko toimia.
Mikäli haluaisit keskustella tilanteestasi tai tuntemuksistasi laajemmin, onnistuu se neuvontapuhelimessa, jonka yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi