Seksin loppuminen terveydentilan muutoksen takia
Sain lähes vuosi sitten sellaisen selkävaivan, että se ei ilmeisesti parane koskaan. Käveleminen alkaa sattua, enkä ole koko aikana tehnyt mitään ylimääräistä. Koko aikana ei ole ollut seksiä, ja mies on siitä käärmeissään. En oikein jaksaisi kuunnella hänen valitustaan, koska itselläni on ihan oikeakin ongelma. Vai pitäisikö tässä ruveta hajottamaan lisää selkää, jos mies tulisi siitä tyytyväiseksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
On tavallista, että halu ja seksin määrä saattaa synnyttää ristiriitatilanteita suhteen sisällä. Jokaisella on kuitenkin seksuaalinen itsemääräämisoikeus kehoonsa. Kenenkään ei tarvitse tehdä seksiä vastoin toiveitaan tai kykyjään, olipa syy mikä tahansa. Kaipaatko itse seksiä kumppanisi kanssa?
Jos toive yhteisestä seksistä on jaettu, voisitteko löytää uusia tapoja toteuttaa sitä? Seksiä on valtavan monenlaista. Halutessaan kumppanin kanssa voi miettiä, pystyisikö seksuaalisuutta toteuttamaan esimerkiksi käsillä, suulla, seksivälineillä tai muulla läheisyydellä. Myös yksin tai yhdessä toteutettu masturbaatio on keino kokea seksuaalista nautintoa. Kaikissa seksitavoissa on tärkeää kuunnella kehoaan ja edetä niin, ettei hajoita itseään.
Mikäli keskusteluyhteys on tulehtunut, voi kommunikaatiossa auttaa pariterapeutin, seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin apu. Yhteystiedot muihin neuvontapalveluihimme saatte täältä.
Neuvonnan tiimi