Seksiseuran etsiminen ilman muita toiveita
Oon aromanttinen romanttiselta suuntautumiselta, pidän seksistä mutta en halua siihenkään mitään romanttista kuten suutelua tai hyväilyä yms. Seksiseuraa on vaikea hakea, tai olen ehkä vaan ujo hakemaan sitä. Tiedän että on tinderit yms mutta en tiedä kehtaanko sanoa suoraan että haluan vain seksiä ja thats it.
Kuinka minun tulisi toimia tämän asian kanssa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen seksualisuus on hyvin monimuotoinen kokonaisuus. Maailmassa on olemassa muitakin samantyyppisiä ihmisiä kuin sinä.
Halutessasi voit tehdä esimerkiksi Tinderiin tai johonkin muuhun treffipalveluun itsellesi profiilin ja kertoa toiveistasi avoimesti profiilissasi. On parempi, että kumppani tietää valmiiksi, minkälaista seuraa olet etsimässä. Ujolle tuo mobiili- tai nettitreffipalvelujen käyttö voi olla helpompi askel etsiä seksiseuraa. On myös olemassa palveluja vain seksiseuraa etsiville henkilöille. Tuntuisiko tämä luontevammalta vaihtoehdolta?
Mikäli löydät seksikumppanin, on hyvä keskustella hänen kanssaan molempien toiveista ja rajoista. Kerroit, ettet halua seksiin liittyvän suutelua tai hyväilyjä. Tarkoititko tätä sekä antavana että vastaanottavana osapuolena? Toiselle voi sanoa, jos ei halua hyväilyjä osakseen. On kuitenkin oletettavaa, että seksikumppani kaipaisi jonkinlaista kosketusta tai esileikkiä ennen seksiä. Voitte keskustella, olisiko mahdollista, että harrastaisitte esileikkinä esimerkiksi itsetyydytystä toistenne seurassa. Näin molemmat olisivat valmiiksi kiihottuneessa tilassa, mutta kumpikin voisi keskittyä omaan nautintoonsa. Tärkeää on, että tilanne olisi molemmille mieluisa ja turvallinen. Kaikkeen toimintaan on tärkeää saada molempien suostumus.
Oma tilanne voi herättää paljon uusia kysymyksiä. Näitä kysymyksiä on mahdollista käsitellä esimerkiksi psykologin kanssa. Myös me autamme mielellämme muissa neuvontapalveluissamme, joiden yhteystiedot löydät täältä. Lisäksi Sinuiksi – tuki- ja neuvontapalvelun kautta voi käydä läpi erityisesti seksuaaliseen suuntautumiseen liittyviä asioita. Olethan rohkeasti näihin tahoihin yhteydessä, jos seksuaalisuutta tai ihmissuhteita käsittelevät asiat edelleen mietityttävät sinua.
Neuvonnan tiimi