Seksitautien riski satunnaisen kumppanin kanssa
Moi.
En ole vielä kertaakaan harrastanut seksiä naisen kanssa. Siksi mietinkin onko siinä kohonnut seksitauti riski jos löytäisi seksitreffit sivustolta jonkun jonka kanssa harrastaisi seksiä ensimmäistä kertaa?
Lisäksi olen kiinnostunut seksistä pre-op transsukupuolisten naisten kanssa. Mietin littyykö siihen kohonnut seksitauti riski jos harrastaisi suojattua anaaliseksiä tällaisen kanssa?
Olen myös kiinnostunut tyttöilystä, koska se tuntuu erittäin kiihottavalta. Onko tämä normaalia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on hyvin monenlaisia mieltymyksiä ja fantasioita. Omista mieltymyksistään sekä fantasioistaan on lupa nauttia itselleen sopivalla tavalla.
Uuden kumppanin kanssa harrastetussa suojaamattomassa seksissä on seksitautiriski etenkin silloin, jos henkilöllä on muitakin satunnaisia seksikumppaneita. Sukupuoli ei vaikuta seksitautien ilmenemiseen. Niin anaaliseksissä kuin muissakin seksin muodoissa seksitaudeilta voi suojautua kondomin tai mahdollisen suuseksisuojan avulla.
Anaaliseksiä saa harrastaa omasta mielestä kiihottavan henkilön kanssa. Seksitaudin riski on kohonnut silloin, jos suojausta ei käytetä. Kerroit kuitenkin kiinnostuksestasi suojauksen käyttämiseen, joten tällöin riski seksitaudin saamiseen on pienempi kuin ilman suojausta harrastetussa seksissä. Turvallisesta anaaliseksistä on mahdollista lukea täältä.
Seksitreffisivustoa saa käyttää seksiseuran etsimiseen. On hyvä huolehtia omasta turvallisuudestaan ja rajoistaan seuraa etsiessä. Mahdollisen kumppanin kanssa kannattaa jutella, mitä molemmat toivovat seksiltä ja missä menevät molempien rajat. Myös suojauksen käytöstä on tärkeää huolehtia. Sopikaa tapaaminen ensin vaikka jollekin julkiselle paikalle, jolloin voitte aluksi tutustua toisiinne. Koska tahansa saa myös muuttaa mieltään tai hidastaa seksiin etenemistä, mikäli siltä tuntuu.
Maailmassa on monia muitakin, joita kiinnostaa tyttöily. Tyttöilyä saa kokeilla omien kiinnostustensa mukaan. Asiassa ei ole mitään pahaa. Sinulla on lupa olla juuri sellainen kuin olet. Lisätietoa seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta saat täältä ja sukupuolen moninaisuudesta täältä. Neuvoja ja tukea on mahdollista saada neuvontapuhelimesta tai Sinuiksi – tuki- ja neuvontapalvelusta.
Neuvonnan tiimi