Seksitautitestaus suojaamattoman seksin jälkeen
Meidän oli tarkoitus olla yhdessä kolmen pojan ja kolmen tytön kanssa viikonloppuna, ja harrastaa seksiä. Yksi pojista ei päässyt mukaan, joten meitä oli 3 tyttöä ja 2 poikaa. Perjantai-iltayö oli aika villi. Olin yhdynnässä jokaisen tytön kanssa ilman kondomia, ja laukesin heidän sisään. Heillä on pilleriehkäisy. Olisiko syytä käydä seksitautitestissä vuoden vaihteessa? Ei kai ole mitään pahaa, vaikka aika ajoin olisikin tuollaisia viikonloppuja, jolloin seksiä olisi useamman tytön kanssa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksitautitesteissä käyminen on vastuullisesti toimittu. Tippuri ja klamydia voidaan testata jo noin viikon kuluttua suojaamattoman seksin jälkeen ja muut seksitaudit aikaisintaan kuukausi suojaamattoman seksin jälkeen. Seksitautitesteissä on siis hyvä käydä suunnilleen kuukauden vaihteessa, koska suojaamatonta seksiä on harrastettu eri kumppanien kanssa. Jos oireita ilmenisi, on tärkeää varata aika lääkärille jo aiemmin. Lisätietoa asiasta saat esimerkiksi omalta terveysasemaltasi tai opiskelijaterveydenhuollosta. Myös seksikumppaneita kannattaa ohjeistaa testeihin.
Seksiä voi harrastaa eri ihmisten kanssa, jos tilanteet tapahtuvat yhteisymmärryksessä kaikkien suostumuksella. Asiasta on sallittua myös fantasioida. Jatkossakin voi seksiä harrastaa tyttöjen kanssa. On kuitenkin tärkeää muistaa kondomin tai suuseksisuojan käyttö. Sillä suojataan sekä itseä että kumppania. Lisätietoa seksitaudeista saat täältä.
Neuvonnan tiimi